به گزارش ایراف، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان، در افتتاحیه نمایشگاه تجاری امام ابوحنیفه در کابل به بررسی تأثیرات مثبت برگزاری این نمایشگاه بر روابط دو کشور پرداخت و گفت که این رویداد به خوبی نشان‌دهنده آغاز دوره‌ای جدید در تاریخ افغانستان است.

او با ابراز امیدواری نسبت به آینده افغانستان، اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه نشان می‌دهد که شرایط جدیدی در افغانستان در حال شکل‌گیری است و این کشور خود را برای دوره سازندگی و بازسازی آماده می‌کند.

کاظمی قمی با اشاره به دو دهه اشغالگری و ویرانی در افغانستان تأکید کرد که امروز شرایطی فراهم شده که افغانستان به سمت سازندگی حرکت می‌کند و نیاز به مشارکت‌های بین‌المللی و همکاری با همسایگان خود دارد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان همچنین خاطرنشان کرد که ایران همواره در کنار مردم افغانستان بوده و آماده است تا در این مسیر به عنوان یک شریک استراتژیک عمل کند.

او افزود: حضور گسترده شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه، نشان‌دهنده نیازهای واقعی اقتصاد افغانستان و زیرساخت‌های آن است و این شرکت‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله ساخت و ساز، انرژی و خدمات فنی و مهندسی به افغانستان کمک کنند.

کاظمی قمی همچنین بر اهمیت برقراری روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور تأکید کرد و گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی شرکت‌های ایرانی با طرف‌های افغان و مقامات دولتی ایجاد می‌کند و باب گفتگوها و مذاکرات را برای توافقات باز می‌کند.

نماینده ویژه رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد که ایران آمادگی خود را برای صدور خدمات فنی و مهندسی به افغانستان اعلام کرده و استقبالی که از سوی مقامات و بخش خصوصی افغانستان صورت می‌گیرد، نویدبخش همکاری‌های اقتصادی و توسعه زیرساخت‌های این کشور است.

او ادامه داد: ما به دنبال ایجاد یک همکاری پایدار و مؤثر هستیم که به نفع هر دو کشور باشد و به توسعه و رفاه مردم افغانستان کمک کند.

کاظمی قمی همچنین بر اهمیت برقراری صلح و ثبات در افغانستان تأکید کرد و گفت: فقط در شرایطی که امنیت و ثبات برقرار شود، می‌توان به توسعه پایدار دست یافت.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37042

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *