به گزارش ایراف، کاترینا بنز، از مقامات حزب سبز آلمان و وزیر ادغام ایالت رایلند فالتز، امروز، یکشنبه اعلام کرده است که مهاجرانی که از این کشور در ماه اوت اخراج شده اند، به مدت پنج سال حق بازگشت به آلمان را ندارند.

به گفته این مقام، یکی از این مهاجران اخراجی در ایالت رایلند فالتز به محکوم به جرایم جنسی بود که پس از گذراندن دوره حبس از آلمان اخراج شده است.

در همین حال این مقام آلمانی گفته است آن ها از پناهجویانی که نیاز به کمک داشته باشند، حمایت می کنند اما جایی برای مجرمان خطرناک ندارند.

این درحالی است نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان در اواخر شهریورماه سال جار اعلام کرده که در حال برنامه‌ریزی پروازهای بیشتر به افغانستان برای اخراج مهاجران «مجرم» افغان است.

خانم فایزر گفته بود که باید دیده شود این کار با همکاری کدام کشور انجام خواهد شد.

براساس اطلاعات وزارت کشور فدرال آلمان پلیس فدرال در نیمه اول سال ۲۰۲۴ حدود نیمی از پناهجویانی را که به زعم خود به طور غیرقانونی از مرزهای آلمان وارد کشور شده بودند، رد کرد. سال گذشته تعداد این موارد اخراج شده حدود ۲۸ درصد بود.

همچنین، در نیمه اول سال ۲۰۲۴، پلیس فدرال آلمان بیش از نیمی از افرادی را که به طور غیرقانونی وارد این کشور شده بودند، از مرزهای ملی بازگرداند.

این افزایش قابل توجهی نسبت به سال قبل است.

 در سال ۲۰۲۳ نیز، پلیس فدرال حدود ۲۸ درصد از افرادی را که به طور غیرقانونی وارد کشور شده بودند به کشورهای همسایه بازگرداند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37036

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *