به گزارش ایراف، عطاءالله عمری سرپرست وزارت کشاورزی ، آبیاری و دامداری طالبان با اشاره به اینکه افغانستان سرشار از فرصت‌های کشاورزی است، گفت: کشور افغانستان سرزمین کشاورزی و دامپروری است به طوری که شرایط تهیه محصولات کشاورزی باتوجه به موقعیت اقلیمی و جغرافیایی این کشور مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه افغانستان سرشار از منابع کشاورزی است، اما طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی نداشته گفت: از سه سال گذشته تلاش‌ها برای رشد آمارها در این حوزه درحال انجام است و انتظار می‌رود، بتوانیم از موقعیت‌ها به نحو احسنت و شایسته بهره‌مند شویم.

سرپرست وزارت کشاورزی ، آبیاری و  دامپروری حکومت طالبان در ادامه تاکید کرد: بیش‌از 80 درصد مردم افغانستان مصرف کننده محصولات کشاورزی هستند و دولت طالبان برای بازاریابی و رشد اقتصاد این کشور تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: امسال و سال گذشته محصولات کشاورزی گسترده‌ای از جمله انگور و خربزه تولید خوبی داشت، اما شرایط بازار آنها مورد قبول نبود، زیرا به بازارهای جهانی و پیشرفته دسترسی نداشتیم؛ برهمین اساس باید تلاش کنیم تا بازاریابی مناسبی در این نمایشگاه‌ها صورت گیرد.

عمری با بیان اینکه دولت در بخش ساخت سردخانه‌های کشاورزی اقدامات خوبی را انجام داده است گفت: برای گسترش کشاورزی باید تاجران و سرمایه‌گذاران نیز به پای کار بیایند؛ به عبارت دیگر، حکومت طالبان برای آسان‌سازی مسیر تاجران به صورت شبانه‌روزی در تلاش است اما گام‌ها تنها نباید از سوی دولت باشد، بلکه تاجران و سرمایه‌گذاران نیز تلاش داشته باشند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36986

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *