به گزارش ایراف، محسن نقوی، وزیر کشور پاکستان که در کنار عثمان انور، بازرس کل ایالت پنجاب صحبت می کرد، توضیح داد که تظاهرات به رهبری علی امین گنداپور، سروزیر ایالت خیبر پختونخوا، به خشونت کشیده شد و معترضان به سمت پلیس تیراندازی کردند و چندین افسر را مجروح کردند.

محسن نقوی اظهار داشت که در مجموع 564 نفر از جمله 11 افسر خیبرپختونخوا که گفته می شود در این اعتراض دست داشته اند، بازداشت شدند.

وی تاکید کرد که اگرچه عده ای به تلفات جانی در این اعتراضات امیدوار بودند، اما هیچ تلفات جانی نداشتیم. بااین وجود بر اثر تیراندازی معترضان، 75 افسر پلیس پنجاب و 31 افسر اسلام آباد زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

نقوی مدعی شد که معترضان قصد داشتند تا 17 اکتبر در اسلام آباد بمانند تا امنیت را مختل کنند.

وی از پلیس برای خویشتن داری در این شرایط قدردانی و نیروهای پلیس را تحسین کرد.

وزیر کشور پاکستان خاطرنشان کرد که در ابتدا پلیس معتقد بود این افراد معترضان عادی هستند، اما بعداً مشخص شد که آنها افسران پلیس خیبر پختونخوا هستند. این افسران به خوبی آموزش دیده بودند، مسلح بودند و از سلاح های استاندارد استفاده می کردند.

محسن نقوی افزود که با تشدید وضعیت به خشونت، با سازمان دهندگان این اعتراض از جمله معترضان مسلح برخورد قانونی خواهد شد.

لازم به ذکر است که تدابیر شدید امنیتی با استقرار نیروهای ارتش در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان وضع شده و سرویس تلفن همراه از جمله اینترنت موبایل نیز از صبح روز (جمعه) قطع شده است و این وضعیت همچنان ادامه دارد. نیروهای پلیس در داخل اسلام‌آباد و مسیرهای ورودی آن برای متفرق کردن معترضان به شلیک هوایی و پرتاب گاز اشک آور متوسل شدند.

حزب جنبش عدالت پاکستان نیز اعلام کرده است که علی امین گنداپور سروزیر ایالت خیبرپختونخوا به حاکمیت حزب عمران خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان که طی هفته‌های اخیر رهبری تظاهرات ضد دولتی را برعهده داشت، روز شنبه و ساعاتی پس از ورود به پایتخت این کشور بازداشت شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36983

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *