به گزارش ایراف؛ شب گذشته مراسم گرامی داشت از مقام شهید سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان و دیگر شهدای جبهه مقاومت به همت ستاد مردمی مراسم شهید سید حسن نصرالله افغانستانی‌های مقیم ایران با حضور اقشار مختلفی از مهاجران افغانستانی در حوزه علمیه حضرت قائم مشهد برگزار شد.

مجاهدان افغانستانی منتظر فرمان رهبر معظم انقلاب هستند

حجت الاسلام سیدجواد وحیدی، رئیس بنیاد افغانستانی‌های مقیم ایران در این مراسم گفت: شهادت سید حسن نصرالله دلگیری‌هایی بین مبارزان و پیروان خط مبارزه ایجاد کرد، اما وعده الهی بر پیروزی است. بار اول نیست که حزب‌الله رهبری خود را از دست می‌دهد. بار اول نیست که حماس رهبران خود را از دست می‌دهد، از امام موسی صدر، از شهید سید عباس موسوی از فرماندهی مثل عماد مغنیه از شیخ احمد یاسین، از شهید رنتیسی و شهید هنیه بارها این اتفاق افتاده است.

او در ادامه گفت: حزب الله امروز حزب‌الله ۲۰ سال قبل نیست. حزب‌الله یک تشکیلات منسجم و قوی است که با تدبیرهای سید حسن نصرالله صورت گرفته و با حذف سید حسن نصرالله فرو نخواهد پاشید.

وحیدی بیان داشت: ایران به عنوان ام القرای مقاومت به عنوان حامی مقاومت با رهبری ولی فقیه که سید حسن نصرالله خود را سرباز رو می‌دانست، همیشه این محور مقاومت پیروز خواهد بود به شرط اینکه ما به وعده‌های الهی باورمند باشیم.

این چهره فرهنگی مهاجران افغانستانی در مشهد افزود: جمهوری اسلامی ایران و رهبری معظم آن را ببینید که امروز همه رسانه‌ها بعد از این که شهید سید حسن نصرالله به شهادت رسید، اعلام کردند که آیت‌الله خامنه‌ای را در پناهگاه‌های امن قرار دادند. شما دیدید که این رهبر شجاع با تمام فرماندهان خود در فضای باز حضور پیدا کرد و اسرائیل هیچ قلطی نتوانست بکند.

وحیدی تصریح کرد: با همت سربازان دین و سربازان اسلام برای اولین بار در تاریخ اشغال فلسطین ۲۰۰ موشک بالستیک به اهداف نظامی و حساس اسرائیل فرود آمد. این خودباوری و ایمان بخدا را نشان می‌دهد. اگر امت اسلامی در این مسیر حرکت کند دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

او با اشاره به نماز جمعه روز گذشته تهران افزود که این نماز به همه رزمندگار امت اسلامی روحیه داد، شهامت داد و از خدای متعال می‌خواهیم که این وجود نازنین را برای امت اسلامی نگاه دارد. رهبری فرمودند: «ما باید کمربند دفاع را، کمربند استقلال‌طلبی را، عزت را، از افغانستان تا یمن، از ایران تا غزه و لبنان در همه کشورهای اسلامی محکم ببندیم» من به عنوان یک افغانستانی به محضر رهبر انقلاب عرض می‌کنم که ما کمرهایمان بسته است.

وحیدی افزود: افغانستانی‌هایی که مجاهدند و استاد جهاد هستند و در هر جایی که مبارزه‌ای علیه استکبار بوده حضور داشتند، این مجاهدان و این ملت مجاهد کمر بسته آماده به فرمان شماست به عنوان ولی امر، به عنوان کسی که ما از جهت فقهی و عقلی شما را ولی امر خود می‌دانیم ما کمرهای بسته آماده هستیم.

امروز جامعه اسلامی عزادار است

در ادامه این مراسم صمیم که به نمایندگی از بنیاد مسعود سخن می‌گفت، اظهارداشت: برای یک انسان هیچ پاداشی بزرگتر از شهادت نیست و از این پاداش بزرگتر نداریم که یک انسان بتواند به آن افتخار کند.

وی ادامه داد: شهادت چهره‌هایی مثل سید حسن نصرالله و نیلفروشان امروز جامعه اسلامی را داغدار کرده است. انسان‌های زیادی را در کشورهای اسلامی از دنیا می‌روند اما کسی خبر نمی‌شود. اما شهادت افرادی که برای اسلام مبارزه می‌کند، امروز دنیا را محزون کرده و همه مسلمانان شیعه و سنی در هر گوشه دنیا هستند، داغدار شهادت این عزیزان هستند.

ما در مکتب علی زیست می‌کنیم و نمی‌توانیم نسبت به ظلم بی‌تفاوت باشیم

ژنرال جوهری از چهره‌های نظامی افغانستان نیز در این مراسم گفت: دلیل محبوبیت سید حسن نصرالله این بود که با همسنگران خود خالصانه و صادقانه رفتار می‌کرد. دلیل این جایگاه رفیع و بلند همین صداقت، اخلاص و ایستادن بر سر عهد و پیمان است و هیچ ترجیح دیگری و هیچ منافعی دیگری جز همان مسیری که برای مردم خود انتخاب کردند، انتخاب نکردند.

او گفت: علی(ع) فرمودند که پیروان من همیشه یار مظلوم و دشمن ظالم باشید. مگر دشمن‌تر از اسرائیل داریم. ما در مکتب علی زیست می‌کنیم و نمی‌توانیم نسبت به ظلم بی تفاوت باشیم. امروز ستمگرانی بیایند و شما را بخاطر دین تان، بخاطر مذهب تان، بخاطر خاک تان، بخاطر ارزش‌هایتان مورد آزار قرار دهد. کاری که سید حسن نصرالله آن را قبول نکرد.

جوهری ادامه داد: برخورد تحقیر آمیز امروز در افغانستان در شان مردم ما و پیروان دین اسلام و قرآن نیست و ما نباید این را بپذیریم. امارات اسلامی باید بیاید و به ارزش‌های مردم افغانستان احترام بگذارد. افغانستان خانه مشترک همه اقوام و مردم این کشور است. منش و رفتار سید حسن نصرالله می‌تواند یک الگوی خوب برای افغانستانی‌ها باشد.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36810

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *