پنج‌شنبه 12 میزان 1403 برابر با Thursday, 3 October , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، سید عبدالجبار تخاری، سرپرست کنسولگری طالبان در کراچی پاکستان، با حضور در کنسولگری ایران در این شهر دفتر یادبود حسن نصرالله، دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان و عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را امضا کرد.

کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی، دفتر یادبود حسن نصرالله و عباس نیلفروشان را که جمعه گذشته در حمله هوایی ارتش اسرائیل در ضاحیه بیروت کشته شدند، گشوده است.

طالبان هرچند به صورت علنی در این مورد اظهارنظر نکرده اند اما حملات رژیم صهونیستی به لبنان را محکوم کردند.

این گروه همچنین حمله سه شنبه شب ایران به سرزمین های اشغالی را پاسخ مشروع ایران خواند.

حنفی وردک معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به حمله سه شنبه شب ایران به رژیم صهیونیستی این اقدام را پاسخ مشروع در برابر تجاوزهای این رژیم در منطقه عنوان کرد.
این مقام طالبان در پیامی در همین رابطه در حساب رسمی خود در ایکس نوشته بود: «رژیم جنایتکار و قاتل ده ها هزار مردم بی گناه ازجمله کودکان و زنان فلسطینی از حمایت همه جانبه غرب برخوردار می باشد، پس نیاز است تا همه کشورهای منطقه در برابر این رژیم همصدا شود.»

چندی پیش نیز، سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر در یک گفتگویی که به تازگی از او منتشر شده گفته بود که هیچ مساله ای با استفاده از زور برای همیشه حل نشده است.
این مقام سیاسی طالبان عنوان کرده بود که رژیم اسرائیل نمی تواند با توسل به زور و هدف قرار دادن افرادی معروف چون سید حسن نصرالله مساله فلسطین را حل کند.

او در بخش دیگری از سخنان تصریح کرده بود که تا زمانی که حق به حقدار نرسد با ترور اشخاص نه جنگ پایان می یابد و نه مساله فلسطین حل می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36624

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *