پنج‌شنبه 12 میزان 1403 برابر با Thursday, 3 October , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، منابع محلی افغانستان گزارش داده اند روز گذشته، چهارشنبه، 11 مهرماه میان نیروهای طالبان و نظامیان پاکستانی در منطقه «شاه ولی دره» شهرستان «خاص کنر» درگیری صورت گرفته است.

گفته می شود در این درگیری که تا ساعت 9 شب ادامه داشته است دو طرف از سلاح های سنگین و سبک استفاده کرده اند.

منابع محلی همچنین گزارش داده اند که در نتیجه این درگیری شماری از ساکنان شهرستان «خاص کنر» مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

گفته می شود بخش هایی از جنگل منطقه شاه ولی دره نیز نتیجه این درگیری دچار آتش سوزی شده اند.

این درگیری درحالی رخ داده است که هفتم ماه جاری منابع محلی به رسانه ها اعلام کرده بودند که درگیری میان نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی در شهرستان «گوشته» ننگرهار از سر گرفته شده است.

این درگیری درحالی تداوم یافته بود که چند روز پیش از آن رسانه های افغانستان اعلام کرده بودند که میان نیروهای طالبان و نظامیان پاکستانی در منطقه مرزی «انارگی» شهرستان گوشته ننگرهار درگیری شده است.

رسانه های افغانستان گزارش داده بودند که در نتیجه این درگیری یک عضو طالبان به نام «شهاب الدین» کشته شد.

این رویداد درحالی رخ داده است که دو هفته پیش نیز چندین درگیری میان نیروهای پاکستانی و نیروهای مرزی طالبان در ولایت خوست رخ داده بود.

درگیری های جاری در امتداد مرز افغانستان و پاکستان، نشان دهنده تنش های موجود بین دو طرف است که هر دو طرف تلاش می کنند تا بر مناطق مرزی کنترل داشته باشند.

این درحالی است که فقدان پاسخ های رسمی هریک از طرفین تنها بر عدم اطمینان می افزاید و نگرانی ها را درمورد تشدیدهای بالقوه افزایش می دهد.

گفتنی است که اختلافات حل نشده مرزی در کنار اقدامات نظامی مانند حملات موشکی تهدیدی جدی برای ثبات منطقه است. تداوم این امر بر بی ثباتی های موجود می افزاید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36574

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *