پنج‌شنبه 12 میزان 1403 برابر با Thursday, 3 October , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، وزارت خارجه طالبان در یک اعلامیه رسمی، حملات هوایی و زمینی اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان، فلسطین، سوریه و یمن را به شدت محکوم کرد. این اعلامیه، جنایات رژیم صهیونیستی را نقض اصول پذیرفته شده جهانی و موازین اخلاقی دانسته و آن را یک عمل ضد بشری خوانده است.

طالبان در این اعلامیه تصریح کرده است که عدم اقدام جدی کشورهای جهان در برابر نسل‌کشی جاری در فلسطین و حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان و سایر کشورهای منطقه، قابل توجیه نیست.

 این اعلامیه از تمامی طرف‌های مسئول منطقه‌ای و بین‌المللی خواسته است تا به طور جدی از تجاوزات رژیم صهیونیستی جلوگیری کرده و در راستای حل اساسی این مشکل، تصمیمات قاطع بگیرند.

سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر، اخیرا در یک مصاحبه تأکید کرد که هیچ مسئله‌ای با استفاده از زور برای همیشه حل نمی‌شود و رژیم اسرائیل نمی‌تواند با توسل به زور، مساله فلسطین را حل کند.

اگرچه طالبان تاکنون به صراحت درباره ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اظهارنظری نکرده است اما شاهین در این مصاحبه گفت: تازمانی که حق به حقدار نرسد، با ترور شخصیت‌ها نه جنگ پایان می‌یابد و نه مساله فلسطین حل خواهد شد. این سخنان نشان‌دهنده رویکرد طالبان در مواجهه با بحران‌های منطقه‌ای و تأکید بر ضرورت حل‌وفصل مسالمت‌آمیز مسائل است.

در نهایت، طالبان با این اعلامیه، بار دیگر تأکید کرده است که جامعه جهانی باید به وظایف خود در برابر حقوق بشر و عدالت اجتماعی عمل کند و از جنایات رژیم صهیونیستی جلوگیری نماید.

پیشنهاد:   استقبال طالبان از قطعنامه آتش‌بس در غزه؛ گامی ابتدایی برای پایان نسل‌کشی است
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36466

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *