ثبت نام دانش آموزان افغانستان در مدارس ایران

به گزارش ایراف، علی فرهادی سخنگوی آموزش و پرورش گفت که در برخی مناطق کشور که تراکم حضور اتباع افغانستانی بیشتر باشد ممکن است جمعیت دانش‌آموزان ایرانی کمتر باشد اما تلاش ما بر این است تا دانش‌آموزان اتباع افغانستانی را بین مدارس مختلف تقسیم کنیم.

 او گفت دانش آموزان اتباع با داشتن کد یکتا می توانند در مدارس دولتی ثبت نام شوند.

او افزود این دانش‌آموزان عمدتاً افغانستانی هستند و با مدارک مختلفی مانند کارت آمایش، پاسپورت و برگه سرشماری در ایران سکونت دارند.

 سخنگوی آموزش و پرورش گفت این دانش‌آموزان مجاز به ثبت‌نام در مدارس دولتی هستند اما با این حال گفته می شود بسیاری از مدارس از ثبت نام دانش آموزان اتباع خودداری می کنند.

علی فرهادی هدف اصلی این وزارتخانه را فراهم کردن شرایطی برای آموزش دانش‌آموزان افغانستانی در کنار دانش‌آموزان ایرانی دانست و افزود این رویکرد به دنبال ایجاد تبادل فرهنگی و افزایش تعاملات مثبت میان این دو گروه است.

با این حال مدارس خودگرانی در سطح شهر وجود دارند که سالهاست توسط اتباع افغانستانی تاسیس شده اند و اداره می شوند و مختص دانش آموزان اتباع هستند.در حال حاضر ۲۲ مدرسه مختص دانش‌آموزان اتباع در کشور وجود دارد. این مدارس با کمک کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان تاسیس و بهره برداری می شوند.

پیشنهاد:   حمایت از پناهجویان افغان و سوری؛ موضع‌گیری نامزدان اتریشی در انتخابات
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36346

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *