ژنرال عاصم ملک به عنوان رئیس جدید آی.اس.آی آغاز به کار کرد

به گزارش ایراف، اکسپرس نیوز نوشته است که محمد عاصم ملک قرار است امروز به عنوان رئیس جدید سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان (آی. اس. آی) آغاز به کار کند.

وی قبل از این انتصاب به عنوان آجودان ستاد کل ارتش و نظارت بر امور اداری نظامی اعم از حقوقی و انتظامی طی سه سال گذشته خدمت می کرد.

او فرماندهی یک لشکر پیاده نظام در بلوچستان و یک تیپ پیاده نظام در وزیرستان جنوبی را بر عهده داشته است، مناطقی که نزدیک به دو دهه کانون چالش های امنیتی بوده اند.

او همچنین دریافت کننده نشان معتبر شمشیر افتخار است که به دانش آموزان برتر دوره خود اعطا می شود.

دستاوردهای علمی او شامل خدمت به عنوان مربی ارشد در دانشگاه دفاع ملی (NDU) و به عنوان یک مربی در دانشکده فرماندهی و ستاد در کویته است.

سپهبد محمد عاصم مالک فرزند سپهبد بازنشسته غلام محمد مالک است که در طول فعالیت حرفه ای خود در دهه 1990 سمت های برجسته ای داشت.

 اکسپرس نیوز درباره او نوشته است که ژنرال مالک که فارغ التحصیل فورت لیونورث در ایالات متحده و کالج سلطنتی مطالعات دفاعی در بریتانیا است، همچنین سمت های کلیدی در اداره عملیات نظامی داشته است.

دوره تصدی ژنرال عاصم مالک به عنوان ژنرال آجودان با رویدادهای سیاسی مهمی از جمله دستگیری نخست وزیر سابق عمران خان و ناآرامی های بعدی همزمان شد.

اکسپرس تربیون همچنین به نقل از برخی از مقام های امنیتی گزارش داده است که نقش جدید مالک بر اعتماد قوی رهبری نظامی به او تأکید می کند.

آی اس آی که در سال 1948 تأسیس شد، آژانس اطلاعاتی برتر پاکستان است.

در حالی که این آژانس به طور رسمی به نخست وزیر گزارش می دهد، اغلب نقش مهمی در امور سیاسی و امنیتی کشور ایفا می کند

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36334

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *