تازه‌ترین‌ها:

درگیری مرزی میان نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی

به گزارش ایراف، منابع محلی به رسانه ها اعلام کرده اند که درگیری میان نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی در شهرستان «گوشته» ننگرهار از سر گرفته شده است.

تاکنون هیچ یک از طرفین به طور رسمی در مورد این درگیری اظهارنظر نکرده اند. همچنین در مورد تلفات یا خسارات ناشی از درگیری اطلاعاتی در دست نیست.

این درگیری درحالی تداوم یافته است که روز پنجشنبه رسانه های افغانستان اعلام کردند که میان نیروهای طالبان و نظامیان پاکستانی در منطقه مرزی «انارگی» شهرستان گوشته ننگرهار درگیری شده است.

رسانه های افغانستان گزارش داده بودند که در نتیجه این درگیری یک عضو طالبان به نام «شهاب الدین» کشته شد.

علت این درگیری که حدود نیم ساعت به طول انجامیده بود، اختلاف بر سر ساخت یک پاسگاه مرزی بودهاست.

به گفته منابع محلی طالبان قصد داشته است که در منطقه انارگی یک پاسگاه ایجاد کند که با مخالفت ارتش پاکستان مواجه شده و به درگیری بین دو طرف منجر شد.

گزارش ها حاکی از آن است که پس از این درگیری، ارتش پاکستان به روستاهای مرزی این شهرستان ها حمله موشکی کرده است.

این رویداد درحالی رخ داده است که هفته گذشته چندین درگیری میان نیروهای پاکستانی و نیروهای مرزی طالبان در ولایت خوست رخ داده بود.

درگیری های جاری در امتداد مرز افغانستان و پاکستان، نشان دهنده تنش های جاری بین دو طرف است که هر دو طرف تلاش می کنند تا بر مناطق مرزی کنترل داشته باشند.

این درحالی است که فقدان پاسخ های رسمی هریک از طرفین تنها بر عدم اطمینان می افزاید و نگرانی ها را درمورد تشدیدهای بالقوه افزایش می دهد.

گفتنی است که اختلافات حل نشده مرزی در کنار اقدامات نظامی مانند حملات موشکی تهدیدی جدی برای ثبات منطقه است. تداوم این امر بر بی ثباتی های موجود می افزاید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36218

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *