تازه‌ترین‌ها:

نشست چهارجانبه در مورد افغانستان

به گزارش ایراف، در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، نشست چهارجانبه ای با حضور روسیه، چین، پاکستان و به ابتکار ایران در مورد افغانستان برگزار شد.

هدف از برگزاری این نشست تلاش ها برای ایجاد هماهنگی در تعامل با مقامات افغانستان برای ترویج صلح و ثبات بود.

در همین رابطه، وزارت خارجه روسیه با انتشار خبرنامه ای نوشته است که این کشورها به این نتیجه رسیده اند که هیچ راه حلی در افغانستان بدون گفتگو و همکاری با حاکمان کنونی افغانستان وجود ندارد.

همچنین در این نشست، سید عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی نیز به مساله حضور تروریسم در افغانستان پرداخت.

او در مورد فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان هشدار داد.

در بیانیه ای که وزارت خارجه منتشر کرده آمده است که «گروه‌های تروریستی، به‌ویژه شاخه‌های داعش، در حال سوءاستفاده از وضعیت فعلی برای نفوذ بیشتر هستند. بیش از ۲۳ میلیون نفر همچنان به کمک نیاز دارند و کاهش کمک‌های بین‌المللی یک نگرانی بزرگ برای کشورهای همسایه است.»

او همچنین ضمن هشدار از وضعیت امنیتی در افغانستان گفت: « گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده نه تنها مردم افغانستان بلکه امنیت منطقه را تهدید می‌کنند. کشورهای همسایه نمی‌توانند اجازه دهند تروریسم و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز در افغانستان ریشه بدواند.»

دکتر عراقچی با تأکید بر ضرورت همکاری با مقامات افغانستان برای مبارزه با تروریسم، افزود: “ما باید همکاری‌های خود را در زمینه مبارزه با تروریسم تقویت کنیم و جبهه‌ای متحد علیه این نیروهای مخرب تشکیل دهیم. پیام ما باید روشن باشد: تروریسم در افغانستان و منطقه ما جایی ندارد.”

این اظهارات درحالی مطرح می شود که از زمان بازگشت طالبان در سال 2021 نحوه تعامل با این گروه و تهدیدات امنیتی ناشی از افغانستان از نگرانی های عمده کشورهای منطقه و جهان بوده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36214

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *