تازه‌ترین‌ها:

نقض حقوق زنان از سوی طالبان

به گزارش ایراف، کشورهای آلمان، استرالیا، هلند و کانادا به طالبان هشدار داده اند که به دلیل نقض گسترده حقوق بشری زنان و دختران از این گروه در دادگاه بین المللی شکایت می کنند.

در پیش نویس اعلامیه ای که این چهار کشور نوشته اند، ضمن اشاره به معاهده بین المللی «کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان» که افغانستان نیز به این معاهده پیوسته است، به طالبان هشدار داده شده است حقوق زنان را رعایت و نقض حقوق این گروه را متوقف کنند.

در این اعلامیه ضمن بیان این مساله که  زنان و دختران افغانستان شایسته برخورداری از همه حقوق بشری خود هستند، گفته شده که اگر رعایت این مساله از سوی طالبان در یک بازه زمانی  بی نتیجه بماند، در گام نخست یک « داوری حقوقی» صورت خواهد گرفت و سپس به دیوان بین المللی ارجاع خواهد شد.

همچنین، در ادامه وضع محدودیت ها بر زنان افغانستان، پنی ونگ، وزیر خارجه استرالیا طی نشستی با حضور آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، درباره وضعیت زنان در افغانستان صحبت کرد.

او در این نشست مطرح کرد که داشتن آینده ای صلح آمیز به مشارکت کامل زنان این کشور در تمامی عرصه های جامعه بستگی دارد.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که طالبان در یک ویدئو منتشر شده در یوتیوب، سخنانی از هبت الله آخوندزاده، رهبر این گروه، به نقل از وی منتشر کردند که در آن صورت زنان و دختران را «فتنه» خوانده و پوشاندن آن را واجب دانسته است.

همچنین طالبان به تازگی قانون « امر به معروف و نهی از منکر» خود را منتشر کرده اند که محدودیت های بیشتری را علیه زنان اعمال کرده اند.

قانونی که واکنش ها و محکومیت های شدید داخلی و بین المللی را به همراه داشته است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *