تازه‌ترین‌ها:

بیماری ناشناخته در پروان

به گزارش ایراف، «حکمت الله شمیم» سخنگوی والی طالبان در پروان اظهار داشت بیش از 500 نفر در «دره غوربند» به یک بیماری مسری مبتلا شده است و تاکنون دو نفر نیز جان باخته‌اند.

گفته می شود افراد مبتلا به این بیماری از ضعف عمومی، درد شدید دست و پا، اسهال شدید و تب بالا رنج می‌برند.

ساکنان این مناطق خواستار کمک های فوری در این زمینه شده اند و می گویند رقم مبتلایان در حال افزایش است.

این در حالی است که چندی پیش ایندریکا راتوات، معاون دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گفته بود سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و آموزش در افغانستان یک نیاز جدی است.

پیش از این شهروندان برخی مناطق افغانستان در گفتگو با رادیو آزادی از نبود خدمات بهداشتی و دارویی لازم شکایت کرده‌‌اند. به گفتهٔ آن‌ها حتی بیماری‌های عادی هم آن‌‌ها را مدتی طولانی به چالش میکشد.

نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در افغانستان اوایل امسال اعلام کرده بود که ۱۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه در بخش بهداشت نیاز دارند.

سرپرست دفتر سازمان جهانی بهداشت نیز دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی باکیفیت در افغانستان را یک مساله‌ مبرم و فوری دانسته است.

این در حالی است که موج گسترده ی مهاجران بازگشت داده شده از ایران و پاکستان به این کشور، مسئله را بغرنج تر کرده و نیاز به کمک ها و اقدامات فوری سازمان های جهانی را در زمینه تامین سیستمی بهداشتی، پررنگتر نموده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36093

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *