تازه‌ترین‌ها:

دفاع بایدن از خروج از افغانستان

به گزارش ایراف، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان سخنرانی خود در هفتادونهمین مجمع عمومی سازمان ملل در مورد خروج از افغانستان تصمیم خروج از این کشور را دشوار اما درست خواند.

بایدن در این سخنرانی مطرح کرد که هنگامی که او به عنوان رئیس جمهور وارد کاخ سفید شده بود، افغانستان جای ویتنام را به عنوان یک جنگ طولانی گرفته بود.

او دردفاع از این عملکرد گفت که من تصمیم گرفتم که به این جنگ پایان دهم و این کار را انجام دهم.

بایدن همچنین در این سخنرانی افزود که او نخواسته تصمیم خروج از افغانستان را که چهار رئیس جمهور این کشور را درگیر کرده بود، به رئیس جمهور پنجم واگذار کند.

بایدن درحالی بار دیگر از تصمیم خروج از افغانستان دفاع کرد که این اقدام او منتقدین جدی به ویژه در میان جمهوریخواهان دارد.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات خود را درمورد خروج هرج و مرج گونه آمریکا از افغانستان را ماه گذشته منتشر کرد.

در این گزارش کمیته روابط خارجی کنگره به شدت از دولت بایدن در مورد خروج از افغانستان انتقاد شده است.

بایدن و دولت او را به نادیده گرفتن هشدارهای مکرر مقامات نظامی، مشاوران امنیت ملی و متحدان آمریکا درمورد خطرات کاهش سطح نیروهای آمریکایی به صفر متهم می کند.

در این گزارش آمده است که دلیل این امر آن است که او سیاست و میراث شخصی خود را برمنافع امنیت ملی آمریکا مقدم می دارد.

گزارش آورده است: «پرزیدنت بایدن مطمئن بود که مواضع تاریخی‌اش در قبال افغانستان میراث او را تضمین می‌کند.»

بحث خروج از افغانستان در سه سال گذشته یکی از مباحث مهم جدال میان جمهوریخواهان و دولت بایدن است که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری پررنگ تر شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36080

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها