دوشنبه 2 میزان 1403 برابر با Monday, 23 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، افغانستان با دارای بودن منبع انرژی پاک می‌تواند یکی از کشورهای پیشتاز در حوزه تولید انرژی در جهان باشد، زیرا در سطح جهان انرژی به‌ویژه انرژی برق از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

با توجه به موارد ذکر شده، اگر افغانستان‌ از پتانسیل‌های خود در زمینه تولید انرژی بهره‌مند شود، طبق نظریه کارشناسان این حوزه افغانستان در آینده نزدیک قادر به صادرات برق به کشورهای دیگر خواهد بود، وجود چنین شرایطی موجب شده تا کشورهای زیادی خواهان سرمایه‌گذاری در حوزه تولید انرژی این کشور باشند.

با وجود این‌همه ظرفیت بالقوه‌ای در راستای تولید انرژی در افغانستان وجود دارد، می‌توان با سرمایه‌گذاری‌ هوشمندانه و مدیریت صحیح منابع در این کشور از فرصت‌های تولید برق به مقدار کافی بهره‌مند شد، البته پتانسیل‌ها برای صادرات برق به کشور‌های همسایه در افغانستان فراهم است.

همان‌طور که مشخص است، مذاکرات افغانستان در زمینه تولید انرژی به چین ختم نمی‌شود و کشورهای دیگری از جمله ایران خواهان همکاری با این کشور هستند.

در همین راستا، عبدالباری عمر مدیرعامل شرکت برق افغانستان از مذاکراه با تعدادی از سرمایه گذاران ایرانی خبر داد و اعلام کرد که برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش برق فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت برق افغانستان طی این دیدار به سرمایه گذاران ایرانی نسبت به تمام زمینه‌های همکاری از جمله تاسیسات برق، سیستم دیجیتال و افزایش سطح تولید برق اطمینان داده است.

نکته مهم اینجاست که سرمایه‌گذاران ایرانی نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش تولید برق افغانستان تمایلات جدی داشتند و پس‌از مذاکرات طرفین، اعلام کردند که طرح را در یک منطقه ارائه خواهیم کرد و بدون معطلی شروع به کار می‌کنیم.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35939

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *