دوشنبه 2 میزان 1403 برابر با Monday, 23 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، در یک تحول مهم در حوزه حمل و نقل ریلی، دومین قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه، با هدف تقویت روابط تجاری و افزایش ظرفیت ترانزیت ریلی کشور، به تازگی از ایستگاه روزنک در ولایت هرات آغاز به حرکت کرده است. این قطار حامل ۵۵۰ تن ماده معدنی است و به ایستگاه بیلیجیک در ترکیه خواهد رسید.

با رفع موانع به ویژه موانع گذشته و انتصاب دکتر ذاکری به سمت مدیرعاملی راه آهن ایران، امیدها برای بهبود وضعیت ترانزیت ریلی کشور افزایش یافته است.

در گفتگوی ایراف با مصطفی رضایی، مدیرعامل کنسرسیوم ریلی، اعلام شد که هدفگذاری برای افزایش دوبرابری حجم ترانزیت ریلی کشور با بهره‌برداری تجاری از کریدور ریلی خواف-هرات در دستور کار قرار گرفته است.

کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، تحت مدیریت وزارت راه و شهرسازی و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت بهره‌برداری و توسعه خطوط ریلی استاندارد در این کشور را بر عهده دارد. این اقدام نه تنها به افزایش ظرفیت ترانزیت ریلی کمک خواهد کرد، بلکه می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی و تجاری افغانستان و همچنین روابط با کشورهای همسایه منجر شود.

با توجه به چالش‌های پیش‌رو، از جمله زیرساخت‌های ناکافی و نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بیشتر، این پروژه می‌تواند نقطه عطفی در مسیر توسعه ترانزیت ریلی در افغانستان باشد. امید است که با ادامه این روند، افغانستان به عنوان یک کریدور ترانزیتی مهم در منطقه شناخته شود و به رشد اقتصادی پایدار دست یابد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35876

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *