سه‌شنبه 3 میزان 1403 برابر با Monday, 23 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، سازمان بین المللی مهاجرت در گزارشی از مهاجرت و روند بازگشت افغان ها به کشورشان اظهار داشت طی هشت ماه گذشته دستکم دو میلیون مهاجر از ایران و پاکستان به افغانستان بازگشته اند.

براساس گزارش این سازمان، از ۱۸ تا ۲۴ شهریور بیش از ۸۶ هزار افغان از ایران و پاکستان به افغانستان بازگشته اند.

گزارش این سازمان نشان می دهد که از 20 دی ماه 1402 تا 24 شهریور 1403 بیش از یک میلیون نفر از ایران و بیش از ۸۵۰ هزار نفر از پاکستان، به افغانستان بازگشته‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت هفته گذشته نیز اعلام کرده بود در هفته اول ماه جاری میلادی، بیش از 71 هزار مهاجر افغان از پاکستان و ایران به افغانستان بازگردانده شده‌اند.

گزارش اضافه کرده بود که دلایل اصلی بازگشت به افغانستان به ویژه از ایران در بازه زمانی ذکر شده شامل بازگشت داوطلبانه (37 درصد) و دلایل اقتصادی (23) درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، از طرف دیگر دلایل اصلی سفر اتباع افغانستان از پاکستان به کشورشان در مدت زمان ذکر شده عبارتند از بازگشت داوطلبانه (86 درصد) ملاقات با خانواده (32 درصد)، و احساس ناامنی در پاکستان (23 درصد) بوده است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت اوایل شهریورماه نیز در گزارشی اعلام کرده بود که خروج از افغانستان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35868

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *