یکشنبه 1 میزان 1403 برابر با Sunday, 22 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، الکساندرکنیازوف، پژوهشگر مسائل افغانستان معتقد است که درحال حاضر در افغانستان مخالفت زیادی علیه طالبان وجود ندارد.

این پژوهشگر روس مدعی است که حکومت کنونی طالبان «مشروعیت» خود را در افغانستان به دست آورده است. او همچنین تصریح کرده است که سطح امنیت از زمان بازگشت طالبان افزایش قابل توجهی داشته است.

کنیازوف در بخش دیگری از تحلیل خود معتقد است که سیاست بیشتر کشورهایی که با طالبان رابطه برقرار کرده اند، دچار تناقض است.

به گفته این کارشناس مسائل افغانستان درحالی که تحریم هایی از سوی شورای امنیت سازمان ملل بر طالبان اعمال شده است اما نگرانی هایی هنوز از سوی کشورهای اروپایی نیز وجود دارد که بیشتر ماهیت اروپایی دارند.

به طوری که بیشتر این نگرانی های کشورهای اروپایی از افغانستان به این شکل است که طالبان را زیرمجموعه شبکه ای تروریستی می دانند اما این مساله را موردتوجه قرار نمی دهند که این گروه دچار تغییراتی شده اند.

در بخش دیگری از این تحلیل در مورد روابط کشورهای همسایه افغانستان با طالبان آورده است که  منافع اقتصادی این کشورها ایجاب می کند که روابط اقتصادی با طالبان داشته باشند. درهمین رابطه، کشورهایی چون ایران، ازبکستان، ترکمنستان و چین ازجمله کشورهایی هستند که  بیشترین تعامل با طالبان را داشته اند.

در همین رابطه کنیازوف می افزاید که این مساله ضمن آنکه نشان می دهد که مسائل ناسازگارانه کمتری وجود دارد، این مساله را نشان می دهد که درک فزاینده ای وجود دارد مبنی بر اینکه حکومت طالبان را باید یک واقعیت در افغانستان بدانیم.

او پیش از این نیز در تحلیل دیگر، با توجه به تصمیمات اخیر روسیه مبنی بر ایجاد برقراری روابط تمام عیار با کابل و حذف نام طالبان از فهرست ممنوعه گفته بود که به نظر می رسد، روسیه به یک معنا طالبان را به رسمیت شناخته است.

این کارشناس روس معتقد است که واقعیت به رسمیت شناختن یا عدم شناسایی از طریق منافع سیاسی بازیگران بین‌المللی تعیین می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35857

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *