یکشنبه 1 میزان 1403 برابر با Sunday, 22 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، آصف درانی، نماینده پیشین پاکستان در امور افغانستان در مصاحبه با رادیو مشعل گفته است که طالبان باید علیه تحریک طالبان پاکستانی اقدام کند و این گروه را به اسلام آباد تحویل دهد.

درانی همچنین گفته است که نیروهای تی تی پی در ولایت خوست افغانستان مشغول به جمع آوری «عشر» هستند. این درحالی است که رهبران آنها در کابل سکونت دارند.

او همچنین افزوده است است که تی تی پی یک مشکل جدی در روابط بین دو کشور است.

درانی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرده است که آیا طالبان نیز انتظار دارند که ما نیز به مخالفان آنها پناه دهیم و اجازه بدهیم آنها علیه افغانستان اقدام کنند؟ آِیا این چیزی است که طالبان می خواهد.

قوت گرفتن مجدد تی تی پی پس از سقوط کابل یکی از دلایل تنش بین اسلام آباد و طالبان افغانستان است.

دولت پاکستان بارها اعلام کرده است که تی تی پی که مسئولیت بیشتر حملات در سه سال گذشته برعهده داشته، از خاک افغانستان این عملیات ها را سازماندهی می کند.

به گفته مقامات پاکستانی، رهبران این گروه در افغانستان حضور دارند. اظهاراتی که مقامات طالبان بارها آن ها را رد کرده اند و همواره مدعی شده اند که آنها اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه هیچ گروه دیگر را نمی دهند.

آصف درانی در بخش دیگری ازاین مصاحبه به این موضوع نیز پرداخته است که ایجاد تفاوت بین طالبان پاکستانی و طالبان افغانستان سخت و دشوار است.

او ضمن اشاره به درگیری های اخیر مرزی گفت که تعدادی از افراد طالبان افغانستان بدون استفاده از یونیفرم در مناطق مرزی تردد می کنند که این مساله باعث شده است که تفکیک آنها از طالبان پاکستانی سخت باشد.

پیشنهاد:   کاکر: تسلیحات آمریکا و ناتو در افغانستان به دست تروریست‌ها افتاده است

آصف درانی که حدود یک سال و سه ماه به عنوان نماینده ویژه پاکستان در امورافغانستان کار می کرد، هفته گذشته از این مقام برکنار شد.

بربنیاد گزارش رسانه های پاکستانی اختلافات او با ارتش منجر به برکناری او شده است.

اکسپرس تربیون پاکستان در این رابطه نوشته است که روابط بین افغانستان و پاکستان در دوره او بدتر شده است. همچنین این روزنامه به نقل از برخی از منابع آورده است که او نتوانست هیچ تاثیری بر روابط پاکستان و افغانستان بگذارد. زیرا از زمانی که این مسئولیت به او سپرده شد، تنها تعداد محدودی تعامل با دولت طالبان داشته اند.

اما برخی دیگر معتقدند که او باتوجه به استراتژی کلی پاکستان، ابزار کمی در اختیار داشت.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35803

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *