شنبه 31 سنبله 1403 برابر با Saturday, 21 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، هشت نیروی امنیتی در حملات جداگانه در مناطق مختلف خیبر پختونخوا به شهادت رسیدند، طبق اعلام بال نظامی و پلیس. در منطقه لده در وزیرستان جنوبی، گروهی از شبه‌نظامیان به یک پست بازرسی نیروهای امنیتی حمله کردند. روابط عمومی بین‌المللی نیروهای مسلح پاکستان (ISPR) این حمله را در بیانیه‌ای تأیید کرد.

در تبادل آتش میان نیروهای امنیتی و شبه‌نظامیان، پنج نفر از شبه‌نظامیان کشته شدند. “با این حال، در جریان این تبادل شدید آتش، شش فرزند دلاور وطن که شجاعانه جنگیدند، جان خود را فدا کرده و به شهادت رسیدند”، طبق بیانیه ISPR.

پیش از آن در روز پنج‌شنبه، دست کم هفت تروریست تلاش کردند تا از مرز پاکستان و افغانستان در منطقه اسپین‌وام در ناحیه وزیرستان شمالی نفوذ کنند. نیروهای مرزی این نفوذ را شناسایی کرده و شبه‌نظامیان را محاصره کردند. در تبادل آتش، نیروهای امنیتی هر هفت شبه‌نظامی را به قتل رساندند. تعداد زیادی از سلاح‌ها، مهمات و مواد منفجره نیز از افراد کشته‌شده به دست آمد.

ترور افسر اطلاعاتی

در منطقه شاه‌دیو خاص در بانو، یک افسر اطلاعاتی به شهادت رسید و برادرش در حمله‌ای زخمی شد. به گفته پلیس محلی، این افسر که سلطان نیاز نام داشت و سر بازرس در اداره اطلاعات بود، با برادرش شاهاب در نزدیکی یک بازار نشسته بودند که مهاجمان موتورسوار به آنها شلیک کردند.

پیکر شهید و مجروح به بیمارستان مرکزی ناحیه منتقل شد و نیروی پلیس بزرگی به منطقه اعزام و عملیات جستجو را آغاز کرد.

آتش متقابل مرزی

پیش‌تر در شب پنج‌شنبه، یک نیروی امنیتی در تیراندازی متقابل مرزی که ادعا می‌شود توسط نیروهای افغان صورت گرفته، به شهادت رسید و دو تن دیگر زخمی شدند. این حمله در مرز غلام‌خان در وزیرستان رخ داد.

به گفته منابع، نیروهای پاکستانی به این حمله پاسخ دادند.

پیکر شهدا و مجروحان به بیمارستانی در میرام‌شاه منتقل شد. پس از آن، مرز برای تردد وسایل نقلیه بسته شد.

در ماه‌های اخیر، پاکستان با افزایش شدید حملات به نیروهای امنیتی، سایر سازمان‌های اجرای قانون و پست‌های امنیتی مواجه بوده است، به ویژه در بلوچستان و خیبر پختونخوا. حملات پس از آن شدت گرفت که گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان در سال ۲۰۲۲ توافق آتش‌بس با دولت را نقض کرده و اعلام کرد که نیروهای امنیتی را هدف قرار خواهد داد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35773

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *