پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

ایده ترامپ برای افغانستان: ما باید سال‌ها پیش به آنها ضربه می‌زدیم

به گزارش ایراف؛ دونالد ترامپ، رییس‌‌جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بار دیگر در میان هوادارانش به مساله‌ی خروج آمریکا از افغانستان اشاره کرد و گفت که در صورت پیروزی در انتخابات پیش‌رو، پایگاه هوایی بگرام را دوباره به دست خواهد آورد.

آقای ترامپ حضور آمریکا را در افغانستان به نزدیک بودن آن به چین پیوند داده و افزوده است که افغانستان به سبب نزدیک بودن به چین، برای امریکا مهم است.

براساس گفته‌های نامزد حزب جمهوری‌خواه، از دست دادن پایگاه هوایی بگرام خسارت جبران‌ناپذیر برای آمریکا بوده است.

دونالد ترامپ در میان هوادارانش گفته است: «اگر نگاهی به چیزهایی که از دست داده‌ایم بیندازیم، از میان موقعیت ما در رده تولیدکنندگان نفت، تا از دست دادن پایگاه هوایی بگرام، می‌توانیم تصور کنیم که به چه پیمانه خسارت‌بار بوده است. باید دوباره به‌دست بیاوریم. تصور کنید، اگر تولید ما توقف پیدا نمی‌کرد و بزرگ‌ترین پایگاه هوایی دنیا را که در نیمه شب از دست دادیم، از دست نمی‌دادیم، موقعیت کشور ما به مراتب بهتر بود. اما مطمئنا با آرای شما و حمایت شما دوباره بدست می‌آوریم.»

دونالد ترامپ در بخشی دیگر از سخنانش اشاره کرده که اگر رییس‌جمهور آمریکا می‌بود، پایگاه هوایی بگرام را رها نمی‌کرد.

رییس‌‎جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه افزوده است: «ما می‌خواستیم این پایگاه را به‌خاطر چین نگه‌داریم، نه به‌خاطر افغانستان. تنها یک ساعت با پایگاه‌های اتمی چین فاصله داشت. ما این همه را از دست دادیم. روند خروج هم شرم‌آور بود.»

هرچند طالبان درباره اظهارات دونالد ترامپ چیزی نگفته؛ اما مقام‌های آنها پیش از این بارها تاکید کرده‌اند که به هیچ کشوری اجازه حضور نظامی را در افغانستان نمی‌دهند.

این در حالی است که دونالد ترامپ بارها خروج دولت جو بایدن را از افغانستان مورد انتقاد قرار داده و گفته است که خروج آمریکا از افغانستان شرم آور بوده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35676

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *