پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، روزنامه گاردین گزارش داده است که مقامات بهداشتی پس از تعلیق کمپین واکیسناسیون از سوی طالبان به دلیل ترس‌های امنیتی و محدودیت‌های زنان، هشدار دادند که افغانستان در معرض خطر شیوع فلج اطفال قرار دارد.

تاکنون 18 مورد از این بیماری در سال جاری در افغانستان ثبت شده است که نسبت به سال 2023 افزایش داشته است.

روزنامه گاردین به یک نقل از یک مقام بهداشتی این کمپین آورده است که طالبان واکیسناسیون فلج اطفال را در افغانستان به طور موقت به حالت تعلیق درآورده است.

این مقام بهداشتی که نخواسته نامش فاش شود گفته است که دلیل به تعویق افتادن کمپین فلج اطفال، مشکلات مربوط به نحوه اجرای آن است.

به گفته این مقام طالبان دستور داده است که کمپین خانه به خانه انجام ندهیم.

این درحالی است که دولت می خواهد کمپین واکسیناسیون را به مساجد ببرد.

این مقام به روزنامه گاردین گفته است که این خبر بسیار بدی برای برنامه فلج اطفال است. برای اینکه برنامه ریشه کنی موفقیت آمیز باشد باید بیش از 95 درصد از کودکان تحت پوشش قرار بگیرند. که این امر بدون کمپین خانه به خانه ممکن نیست.

این روزنامه همچنین به نقل از مقاماتی از این کمپین آورده است که جنوب به ویژه قندهار جایی است که رهبران طالبان در آن زندگی می کنند و آنها نگران آن هستند که کمپین ها مکان های آنها را در معرض تهدیدات خارجی قرار دهد.

گاردین افزوده است که گزارش‌ها حاکی از آن است که کمپین‌های واکسیناسیون جعلی در افغانستان و پاکستان توسط سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده برای شناسایی و تایید مخفیگاه‌های تروریست‌ها از جمله اسامه بن لادن استفاده شده است.

این امر منجر به بی اعتمادی گسترده نسبت به کمپین ها شده است.

یک کارمند محلی بهداشت در قندهار نیز به گاردین گفته است که واکسیناسیون خانه به خانه قبلا در جنوب افغانستان ممنوع شده بود.

طالبان از بدو تاسیس خود همواره رهبران ارشد خود را از دید عموم پنهان نگه داشته‌اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35603

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *