جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان با انتقاد از چهره‌های سیاسی در تبعید گفته است که این روزها تعدادی از سیاسیون افغانستان تجمعاتی به صورت آنلاین در بیرون از کشور برگزار می‌کنند.

او در ادامه این افراد را فاسد خواند و تاکید کرد که اینها جهاد را بدنام کردند و آرمان‌ شهدای افغانستان در جهاد شوروی را زیر سئوال بردند. این افراد در غم جاه طلبی خود هستند.

مجاهد ادامه داد: پیام ما این است که هنوز می‌توانید برگردید و درهای عفو باز است. اما به عنوان وزیر و مسئول جایگاهی ندارید. عامل بزرگ وضعیت امروز کشور همین افراد هستند.

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد: پیام ما به این افراد واضح است. این‌بار حتی آمریکا هم نمی‌تواند به شما کمک کند. به کشور بازگردید و زندگی عادی داشته باشید. آمریکا تا صد سال بعد هم نمیتواند به افغانستان بازگردد.

او با اشاره به اینکه دیگر ابرقدرتی در جهان وجود ندارد که بتواند علیه افغان‌ها کاری کند، خطاب به سیاسیون افغانستان که در کشورهای دیگر هستند تاکید کرد که طالبان امنیت شما را تامین می‌کند و می‌توانید در کشور خود زندگی خوبی داشته باشید.

این درحالی است که عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی افغانستان و از چهره‌های برجسته سیاسی افغانستان به تازگی در نشست مجازی «شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان» در استانبول از رهبران و جریان های سیاسی خواست که حکومت در «تبعید و موازی» را اعلام کنند.

او در این رابطه افزود که رهبری این حکومت باید قابلیت به چالش کشیدن احکام و فرامین رهبر طالبان را داشته باشد.

دوستم در بخش دیگری از این سخنان از طالبان خواست که وارد مذاکره شوند.

در همین حال، علی میثم نظری، رییس روابط خارجی «جبهه مقاومت ملی افغانستان» به تازگی با مایکل مک کال در سنای آمریکا دیدار کرده است.

هرچند در ابتدا گفته شد که قرار است احمد مسعود هم در این سفر نمایندگان جبهه مقاومت را همراهی کند، اما مسعود به امریکا نرفت.

مایکل مک کال در این دیدار از روند وین که میزبان مخالفان سیاسی طالبان است، حمایت کرده است.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35535

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *