جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این شایعات بی‌اساس است.

روز دوشنبه، شایعه اخراج پسر خداداد عزیزی به افغانستان به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه روز گذشته از پسر خداداد عزیزی به دلیل شباهت به افغان‌ها درخواست مدارک اقامتی شده و چون او نداشته و امتناع کرده به ظن تبعه افغانِ غیر قانونی بودن بازداشت و از کشور اخراج و به افغانستان دیپورت شده است.

امیر حسین عزیزی پسر خداد عزیزی ۱۹ساله است و در تیم نونهالان بازی می‌کرد.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده بودند که پسر خداداد عزیزی به دلیل شباهت ظاهری با مهاجران افغان‌ اخراج شده‌است.

این شایعه در شرایطی منتشر شده که در روزهای اخیر جمهوری اسلامی به طور گسترده مهاجران افغان را از کشور کرده‌است.

به گزارش منابع، به نظر می‌رسد منبع اولیه خبر، حسابی به نام Porpakany باشد. پست اینستاگرام این حساب کاربری در زمان نوشته‌شدن گزارش فکت‌نامه، از دسترس خارج‌شده است؛ حسابی که دیگر پست‌های آن نشان می‌دهد یک اکانت طنز و پارودی است.

این اکانت خبر را به نقل از وبسایت «فوتبال ۳۶۰» منتشر کرده بود.

در سایت فوتبال ۳۶۰ و در هیچ کدام از سایت‌های خبری و رسانه‌های معتبر، چنین خبری وجود ندارد. پیشتر گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت‌های فوتبالی امیرحسین عزیزی، پسر خداداد عزیزی در رسانه‌ها منتشر شده بود.

بررسی این خبر نشان می‌دهد ابتدا یک حساب کاربری طنز و پارودی چنین پستی را منتشر کرده است؛ خبری که دیگر در حساب کاربری دیده نمی‌شود. اما بسیاری از صفحه‌های اینستاگرامی آن را به عنوان یک خبر واقعی بازنشر کرده‌اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35526

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *