جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، کمپینی از سوی شهروندان افغانستان ساکن آمریکا برای حمایت از دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری راه اندازی شده است.

در بیانیه مطبوعاتی این کمپین آمده است که این حرکت «مردمی» است و با هدف حمایت از رهبرانی شکل گرفته است «سیاست‌های قوی» و «ارزش‌های اساسی» جامعه ما را نمایندگی می کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که این جنبش براساس یک «حقیقت انکارناپذیر» شکل گرفته است.

در بیانیه تصریح شده است: « قدرت آمریکا تنها نیرویی است که می‌تواند در برابر حکومت وحشی طالبان در افغانستان ایستادگی کند. در دوران ریاست جمهوری ترامپ ما شاهد بودیم که وقتی آمریکا با شفافیت و قاطعیت رهبری می کند، تروریست‌ها هشدار می‌ گیرند و جهان به مکانی امن تر تبدیل می‌شود.»

این کمپین معتقد است که «موضع قاطع ترامپ» در برابر رژیم های سرکوب‌گر به مردم افغانستان فرصتی نادر و کلیدی می دهد تا برای تغییر واقعی تلاش کنند.

این بیانیه ماموریت این کمپین را بسیج برای حمایت از رهبرانی عنوان کرد که به دفاع از «سیاست‌های حیاتی»  ادامه می‌دهند و آرزوهای مردم افغانستان را «حفظ می کنند».

لازم به ذکر است که این کمپین درحالی شکل می‌گیرد که توافقنامه صلح آمریکا با طالبان در فوریه 2020 در زمان دونالد ترامپ و به دستور او صورت گرفت.

هرچند ترامپ بارها دولت بایدن را متهم به فروپاشی افغانستان و مسئول خروج هرج و مرج گونه از این کشور می داند اما به گفته تحلیلگران او سنگ بنای سقوط افغانستان را در پی توافق با طالبان گذاشت.

همچنین گفتنی است که او در سال 2019 پس از دیدار با عمران خان در کاخ سفید در مورد جنگ افغانستان گفت اگر در افغانستان جنگ راه بیاندازیم می توانیم در طی یک هفته برنده شویم ولی نمی خواهیم 10 میلیون نفر را بکشیم.

ترامپ افزوده بود که افغانستان در این صورت سر به نیست می‌ شود. چنین جنگی در ده روز پایان می یابد اما این کار را نمی کنم.

او همچنین «بمب مادر» بزرگترین بمب غیراتمی جهان را در افغانستان آزمایش کرد که افزون بر کشتار و ویرانی گسترده، پیامدهای بیولوژیکی آن هنوزهم از ساکنان شهرستان اچین ولایت ننگرهار قربانی می‌گیرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35523

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *