جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ این یکی از جدی‌ترین اقدامات بزرگترین شرکت شبکه‌های اجتماعی جهان علیه رسانه‌های دولتی روسیه است.

متا پیشتر تبلیغات رسانه‌های دولتی روسیه را در پلتفرم‌های خود ممنوع و میزان دیده شدن پست‌های آنها را نیز کاهش داده بود.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که آمریکا اخیرا علیه دو کارمند راشاتودی RT، اتهام دست داشتن در پولشویی را مطرح کرده است، آنها متهم‌ هستند که با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا اقدام به استخدام یک شرکت آمریکایی کرده‌اند.

متا Meta در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از بررسی‌های دقیق به این نتیجه رسیده، اقدامات علیه رسانه‌های دولتی روسیه را افزایش دهد. متا گفت: اکنون این شبکه‌ها به دلیل عملیات نفوذ خارجی در همه اپلیکیشن‌های ما در سراسر جهان ممنوع می‌شوند.

متا می‌گوید: این ممنوعیت در چند روز آینده به اجرا در می‌آید. علاوه بر فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و تردز نیز از آن پیروی می‌کند.

گفته می‌شود، در مجموع ۲٫۸ میلیارد نفر در جهان، کاربر چهار برنامه پرطرفدار متعلق به شرکت متا یعنی اینستاگرام،  واتس‌اپ،  فیس‌بوک و فیس‌بوک مسنجر هستند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز روز جمعه گفته بود که کشورها باید با شبکه دولتی روسیه مانند عملیات نفوذ خارجی محرمانه برخورد کنند.

راشاتودی این اتهامات را رد کرده و می‌‌گوید که آمریکا مانع فعالیت آن به عنوان یک سازمان روزنامه‌نگاری شده است.

شبکه خبری راشاتودی (به انگلیسی: Russia Today) به اختصار آر تی (به انگلیسی: RT) یک شبکه خبری ۲۴ ساعته  روسی است که به زبان‌های انگلیسی ، اسپانیایی و عربی برنامه پخش می‌کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35515

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *