شنبه 31 سنبله 1403 برابر با Saturday, 21 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، رسانه‌های پاکستانی می‌گویند که گروه تحریک طالبان پاکستانی از بازی پابجی برای فعالیت‌های خود استفاده کرده‌اند و این امر ردیابی حرکات آنها را برای مقامات دشوار می‌کند.

این استفاده از فناوری به آنها اجازه می‌دهد تا از نظارت الکترونیکی فرار کنند و حمله خود را با سهولت نسبی برنامه‌ریزی کنند.

در 28 اوت، ایستگاه پلیس در سوات مورد حمله قرار گرفت که منجر به کشته شدن یک افسر پلیس و زخمی شدن دو نفر دیگر شد.

تجزیه و تحلیل اولیه فیلم‌های دوربین‌های مداربسته، محققان را به این باور رساند که در این حمله از یک نارنجک دستی استفاده شده است.

براساس این تحقیقات این گروه از یک بمب دست ساز شده از پاوربانک استفاده کرده‌اند.

یک افسر پلیس به رسانه‌ها گفته است که ستیزه‌جویان از این بازی به عنوان ابزاری برای آموزش و ایجاد انگیزه استفاده کرده‌اند.

گفتنی است اتاق‌های گفت‌وگوی بازی یک بستر امن برای ارتباط فراهم می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا با اعضای گروه و خانواده‌های خود در افغانستان ارتباط برقرار کنند.

رسانه‌های پاکستانی در همین رابطه گزارش داده‌اند که از طریق این تحقیقات مقامات یک مظنون را شناسایی و چندین مظنون مرتبط با تحریک طالبان پاکستانی را دستگیر کرده‌اند.

مظنونان دستگیر شده فاش کرده‌اند که از چت روم‌ها برای برقراری ارتباط با اعضای گروه و خانواده‌های خود در افغانستان استفاده می‌کردند.

این افراد برای اینکه شناسایی نشوند اغلب تلفن همراه و سیم کارت خود را تغییر می‌دادند.

در همین رابطه پلیس به رسانه‌ها گفته‌اند که حدود 2000 خانواده از ستیزه جویان اهل سوات در افغانستان زندگی می‌کنند.

تحریک طالبان پاکستانی از جمله گروه‌هایی است که در جریان بیش از سه سال گذشته حملات گسترده‌ای را در خاک پاکستان سازماندهی کرده‌اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35487

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *