جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

دستگیری یک فرمانده ارشد داعش توسط طالبان در ننگرهار

به گزارش ایراف؛ المرصاد رسانه نزدیک به اداره اطلاعات طالبان در مطلبی تازه که در وب سایت پشتو منتشر کرده نوشته است که گروه داعش پس از آنکه در عرصه سیاست کلان و منطقه‌ای به شکست مواجه شد و جایگاه خود را از دست داد؛ تلاش کرد تا دوباره به حرکت مرده خود جان ببخشد.

نویسنده در ادامه نوشته است که اقدام برای ایجاد اختلافات مذهبی و قومی یکی از اهداف داعش در افغانستان است و در تلاش است به این هدف خود دست یابد.

در ادامه این مطلب آمده است که داعش که چهره خشونت‌بار و وحشت‌افکن آن برای همه هویدا شده، حال در این اندیشه است که باید برای حاکم کردن ایدئولوژی خود فعالیت کند و در این زمینه حرکتی از خود نشان دهد. به همین منظورتلاش تا در میان افکار و مذاهب موجود در یک واحد سیاسی اختلاف بیندازد و از آب گِل آلود بهره بگیرد.

گروه داعش که خود از دستاورهای استکبار جهانی است، مطمئناً به این نتیجه رسیده است که جنگ داخلی در میان مسلمانان امت اسلامی را نسبت به دشمنانش ضعیف می‌کند، با این وجود وقتی گروه داعش می‌خواهد دامنه جنگ‌های مذهبی و تفرقه‌افکنی را بگستراند، باید بدون کدام شکی به دست‌نشانده بودن این گروه از سوی دشمنان دین پی برد.

در واقع سیاست دشمنان اسلام این ا‌ست که در کشورهای اسلامی در میان مسلمانان گروه‌ها و سازمان‌هایی را حمایت نمایند که بتواند به وسیله آنها به اهداف دراز مدت خود دست یابد.

نویسنده تاکید کرده است که یکدیگر کشی و جنگ‌های داخلی در واقع جنگ نیابتی از سوی دشمنان دین اسلام می‌باشد. داعش با دامن زدن به اختلافات مذهبی در پی آن ا‌ست که بتواند از این مجرا دستاوردی به دست آورد و راه رسیدن به اهداف را هموار نماید.

رسانه نزدیک به استخبارات طالبان تاکید کرده است که نظام کنونی که به تمام افراد تحت قلمرو خود احترام دارد و به عنوان اتباع به آنها نگاه می‌کند، داعش در پی آن است که برای جهانیان و پیروان مذاهب مختلف نشان دهد که در نظام حاکم هیچ‌ کسی جز خود آنان جا ندارد.

المرصاد افزوده است که اما حاکمان طالبان در مراسم‌های مختلفی این دیدگاه اشتباه داعش و پیروان مکتب فکری را رد کرده و رعایت حقوق آنها را به عنوان شهروندان این سرزمین به نمایش گذاشته است.

در ادامه این مطلب امده است که طالبان راه حرمت به تمام تفکرات اسلامی را دنبال کرده و آن‌عده از دشمنان اسلام که تار و پود آنها تنیده شده با اختلاف و وحشت را نیز شناسایی نموده و به سزای اعمال شوم و تروریستی‌شان خواهد رساند.

در حقیقت نظام امارت اسلامی هرگز به اختلافات میان مذاهب در عرصه جامعه راضی نبوده و به این قضیه مجال نیز نخواهد داد.

پدیده اختلافات علمی در میان مذاهب هرگز قابل انکار نیست ولی این داستان هرگز به این معنا نیست که دامنه این اختلافات در جامعه گسترده گشته و بحث اختلافات دیدگاه‌ها و تفاوت تحلیل علمی مجال اختلافات سیاسی و مبارزاتی را باز نماید.

المرصاد در پایان داعش را پدیده شومی برای بشریت دانسته و نوشته است که با بهره بردن از این اختلافات در پی آن ا‌ست که بتواند چند روز دیگر نیز به عمر خود ادامه دهد، ولی می‌بایست متوجه باشد که مردم افغانستان به درک و درایت رسیده‌اند که دیگر به این پدیده شوم (اختلافات مذهبی) رونق نداده و باور ندارند.

این رسانه نزدیک به اداره استخبارات طالبان تاکید کرد که مردم و مبارزان دین و مجاهدین طالبان این جریان و این پدیده شوم را سرکوب کرده و به امید حق بر آنها پیروز خواهند شد.

داعش در روزهای گذشته گروهی از شیعیان هزاره را که به استقبال زائران اربعین حسینی رفته بودند در مرز دایکندی و غور تیرباران کردند که در نتیجه آن ۱۴ نفر شهید و ۴ نفر زخمی شدند.

قربانیان این رویداد همگی شیعیان هزاره اهل ولایت دایکندی هستند و مسئولیت این جنایت فجیع و هولناک را گروه تروریستی داعش به عهده گرفته است.

علیرغم اینکه این رویداد جنایتکارانه با واکنش گسترده رهبران سیاسی سازمان‌های بین‌المللی و مقامات کشورهای خارجی روبه‌رو شده، رهبران و مقامات ارشد گروه طالبان اما تاکنون در این زمینه سکوت کرده و با وجود سخنرانی در چندین مناسبت مختلف امنیتی و فرهنگی در داخل و خارج از افغانستان، هیچ اشاره‌ای به کشتار تکان دهنده غیرنظامیان شیعه در دایکندی نکرده‌اند.

سفارت ج.ا.ایران نیز با صدور بیانیه‌ای شهادت مظلومانه جمعی از شیعیان دایکندی افغانستان توسط گروه تروریستی سفاک داعش را شدیداً محکوم نموده، برای شهدا علو درجات و برای بازماندگان صبر الهی مسئلت کرد.

ج.ا.ایران خواهان مجازات مرتکبین این فاجعه بزرگ شده و آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35345

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *