جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

رایزنی نماینده‌ ویژه ازبکستان با معاون وزیر خارجه ایران درباره‌ افغانستان

وزارت امور خارجه‌ ازبکستان از گفت‌وگوی عصمت‌الله ایرگاشف، نماینده‌ ویژه رییس‌جمهور این کشور در امور افغانستان با مقام‌های ایرانی خبر داد.

بنا بر گزارش ایراف، «عصمت‌الله ایرگاشف» با «علی باقری کنی» معاون وزیر امور خارجه‌ ایران در مورد تلاش‌های دو کشور برای گسترش همکاری‌ها در زمینه‌ افغانستان تبادل نظر کرده‌ است.

در خبرنامه‌ وزارت خارجه‌ ازبکستان آمده است: دیپلمات ارشد ایران بر مشارکت فعال ازبکستان در برقراری صلح بلندمدت و پایدار در افغانستان تأکید کرده است.

مقام‌های ازبکستانی و ایرانی تمایل کشورهای‌شان را برای توسعه اقدامات مشترک در حل بحران بشردوستانه در افغانستان و صلح در این کشور ابراز کردند.

وزارت امور خارجه‌ ازبکستان همچنین در خبرنامه‌‌ای دیگر از گفت‌وگوی مجازی عصمت‌الله ایرگاشف با اندرو مک‌کوبری، نماینده‌ ویژه نخست‌وزیر انگلیس در امور افغانستان و پاکستان خبر داده است.

طرفین در مورد وضعیت فعلی ازبکستان و همکاری انگلیس در مورد افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

به‌گفته وزارت امور خارجه‌ ازبکستان، نماینده‌ ویژه این کشور با دیپلمات انگلیسی درباره‌ نشست آتی نمایندگان ویژه در امور افغانستان در ماه فوریه در دوحه قطر نیز صحبت کرده‌اند.

دو طرف نشست دوحه را در هماهنگی تلاش‌های جامعه‌ جهانی در یافتن راه‌حل‌های مؤثر برای ایجاد ثبات در افغانستان و همچنین ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور مهم دانسته‌اند.

در این رابطه مطالعه افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و پاکستان پیشنهاد می شود.

پیشنهاد:   رایزنی درباره ایجاد اتاق‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های افغانستان
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3518

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *