جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، سخنگویان حکومت طالبان روز گذشته، پنجشنبه با انتشار خبرنامه‌ای نوشته‌اند که آخوندزاده، رهبر طالبان به 11 ولایت در مناطق شمال، شمال غرب، شمال شرق و غرب سفر کرده است.

براساس این خبرنامه او در این سفرها با مقامات محلی، نیروهای طالبان، علما و بزرگان دینی دیدار و گفتگو داشته است.

در این خبرنامه همچنین آمده است که او از کارمندان دولت پیشین خواسته است که به افغانستان برگردند و زندگی با عزت خود را داشته باشند. زیرا «عزت خانه در هیچ جای دیگر پیدا نمی‌شود».

او همچنین در جریان سفرهای خود بر وحدت، اجرای شریعت اسلامی، برادری تاکید کرده و افزوده است که همه باید در کنار نظام اسلامی همانگونه که در بیست سال گذشته در زمان اشغال ایستاده بودند، ثابت و محکم بایستند.

او تاکید بسیاری بر «احکام شرعی» در این سفرها کرده است.

این نخستین سفر رهبر طالبان به این مناطق پس از سه سال بود.

گفتنی است این درخواست درحالی مطرح می شود که گزارش هایی مبنی بر شکنجه، قتل و آزار و اذیت کارمندان و نظامیان دولت پیشین از سوی طالبان وجود دارد.

نهادهای حقوق بشری و سازمان های بین المللی مختلف در گزارش های مربوط به افغانستان به آزار و اذیت کارمندان پیشین دولت افغانستان توسط طالبان پرداخته اند.

این درحالی است که حکومت طالبان در نخستین روزهای بازگشت خود به قدرت اعلام عفو عمومی کرده بودند و از مقامات، نظامیان و کارمندان دولت پیشین خواستند که به افغانستان بازگردند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35157

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *