جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

وزارت دفاع استرالیا، اعلام کرده است که این کشور مدال های افتخاری افسران ارشد ارتش را که در جنگ افغانستان دچار جنایت جنگی شده اند را پس می گیرد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که تحقیقات این وزارت در این مورد به پایان رسیده است.

به گزارش ایراف، وزارت دفاع استرالیا اعلام کرده است که تحقیقات در مورد جنایات جنگی ارتش این کشور در افغانستان به پایان رسیده است. براساس یافته های این تحقیقات، ارتش استرالیا در کشتن 30 تبعه افغانستان دست داشته است.

این وزارت اعلام کرده است که مدال های افتخار فرماندهان ارشد نظامی را به دلیل جنایت جنگی تحت نظارت آنها در افغانستان پس می گیرد.

ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا، روز گذشته در پارلمان این کشور گفت که این افسران مدال های افتخار خود را از دست خواهند داد.

این درحالی است که در سال 2020 پس از انتشار یافته های گزارش بریتون، شواهد معتبری وجود داشت که نشان می داد سربازان استرالیایی به طور غیرقانونی 39 نفر را در طول جنگ در افغانستان کشته اند.

به گفته وزیر دفاع استرالیا این اتفاق برای همیشه مایه «شرم ملی» خواهد بود. او در این رابطه تعداد افسرانی که قرار است مدال آنها پس گرفته شود را مشخص نکرد اما به گزارش رسانه های این کشور، این تعداد کمتر از ده نفر است. همچنین رسانه های استرالیا گزارش داده اند که ده ها سرباز استرالیایی به دلیل نقش آنها در جنایات جنگی مورد بازجویی قرار گرفته اند.

او همچنین از کسانی که به افشای تخلفات پرداخته اند، قدردانی کرد.

دولت استرالیا از اعضای ناتو و بخشی از نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا بود که در سال ۲۰۰۱ به افغانستان حمله کردند. حضور نظامی این دولت مانند کشورهای دیگر ازجمله انگلیس و امریکا در افغانستان همراه با جنایات جنگی بوده است.
چنانچه که در سال ۲۰۲۰، تحقیقات نظامی استرالیا موسوم به بریتون نشان داد که این کشور نزدیک به ۳۹ غیرنظامی که شامل کودکان و زندانیان می شده را بین سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۶ کشته اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35136

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *