شنبه 31 سنبله 1403 برابر با Saturday, 21 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، این کمیسر پیشین گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده آمریکا در مصاحبه‌ای اظهار داشت که خروج فاجعه بار از افغانستان منجر به ناتوانی ایالات متحده در جمع آوری اطلاعات در مورد تهدیدات امنیتی احتمالی از این کشور شد.

وی در برنامه ای به نام Just the News, No Noise اظهار داشت: زمانی که در حال خروج بودیم، مخصوصاً به روشی که انجام دادیم، از هر گونه توانایی، همه چشم‌ها و گوش‌هایمان برای جمع‌آوری این اطلاعات، برای دانستن اینکه دقیقاً چه خبر است و برای چه مواردی برنامه‌ریزی شده است، بی خیال شدیم.

مورگان در مورد امنیت ملی کشورش معتقد است که ایالات متحده چشمان خود را بر آنچه در مرزهای شمالی و جنوبی کشور می گذرد بسته است.

او همچنین عنوان کرده که شکست‌های دولت بایدن – هریس آمریکا را آسیب‌پذیر ساخته است. 

وی معتقد است، اینگونه نیست که تهدید تروریستی به کشور ما وارد شود یا خیر. ما از قبل می‌دانیم که این اتفاق می‌افتد اما کاری نمی‌کنیم.

خروج آمریکا از افغانستان در اوت ۲۰۲۱ پس از دو دهه حضور نظامی صورت گرفت. این خروج پس از توافقی که در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ با طالبان امضا شد، آغاز و در دوره جو بایدن به پایان رسید.

خروج شتاب‌زده و تسلط سریع طالبان بر افغانستان، به‌ویژه سقوط کابل، با انتقادات گسترده بین‌المللی و داخلی مواجه شد. این عملیات منجر به بحران انسانی، هرج‌ومرج در فرودگاه کابل و تخلیه اضطراری هزاران افغان شد.

همچنین، پیامدهای آن بر امنیت منطقه‌ای و جهانی، از جمله کاهش توانایی‌های اطلاعاتی آمریکا در افغانستان، مورد بحث قرار گرفته است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35121

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *