شنبه 31 سنبله 1403 برابر با Saturday, 21 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، او تاکید کرد که آمریکا به‌جای حمایت مالی از طالبان، باید بودجه بیشتری برای کنترل مرزها اختصاص دهد.

جی‌دی ونس در مصاحبه‌ای در روز چهارشنبه، ۲۱ شهریور، گفت گروه القاعده در یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ با حمایت «آشکار» طالبان به برج‌های تجارت جهانی در نیویورک حمله کرد. او گفت که طالبان و القاعده باهم کار می‌کنند و در یک قلمرو فعالیت دارند.

او گفت: فکر ارسال صدها میلیون دلار برای طالبان به خصوص پس از آن‌که آنها کنترل کامل افغانستان و تجهیزات نظامی بسیار که از آمریکا به جا مانده را به دست گرفته، کاملاً دیوانگی و غیرمنطقی است.

جی‌دی ونس خواستار اختصاص بودجه بیشتر برای تامین امنیت مرزهای آمریکا در عوض ارسال کمک‌های مالی به طالبان شد.

او از این‌که شماری زیادی از مهاجران افغان، ایرانی و بقیه کشورها که به‌صورت غیرقانونی وارد آمریکا شده‌اند و واجد شرایط عضویت در ارتش هستند، ابراز نگرانی کرد.

او گفت که عاملان حمله یازده سپتامبر هم اینگونه وارد آمریکا شده بودند. ونس گفت: چرا این حکومت را مجبور نکنیم که این پروازها «ورود مهاجران غیرقانونی» را متوقف کند. چرا یک حکومت صدها میلیون دلار را برای حمایت از تروریسم مصرف می‌کند و سپس آمدن آن مردم [تروریست‌ها] را به مرزهای جنوبی ما تسهیل می‌کند. این کاملا دیوانگی است.

از زمانی که طالبان به قدرت رسیده است، براساس گزارش‌ها آمریکا هر هفته حدود ۸۰ میلیون دلار به افغانستان ارسال می‌کند.

آمریکا ادعا کرده که این پول را برای کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم افغانستان ارسال می‌کند، اما منتقدان معتقد هستند که این پول‌ها در اختیار طالبان قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35116

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *