جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

حمایت ۲۱ سازمان امدادی از فعالیت آنروا در غزه

به دنبال قطع کمک‌های مالی کشورهای غربی متحد رژیم صهیونیستی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، دست‌کم ۲۱ سازمان کمک‌رسان، از جمله «اکشن اید»، «آکسفام» و «نجات کودکان» با نشر بیانیه‌ مشترک از «آنروا» حمایت کردند.

بنا بر گزارش ایراف، ۲۱ سازمان کمک‌رسان با نشر بیانیه‌ای مشترک از فعالیت آنروا در غزه حمایت کردند. این سازمان‌ها گفته‌اند: «در بحبوحه‌ فاجعه‌ای انسانی که به سرعت در غزه رو به وخامت می‌رود، ما از این‌که برخی از کمک‌کنندگان برای تعلیق کمک‌های مالی به آنروا متحد شده‌اند، خشمگین هستیم.»

وال استریت ژورنال نیز هشدار داد که در صورت ادامه وضعیت کنونی، خطر قحطی در کمین مردم غزه است.

این سازمان‌ها که بسیاری از آن‌ها در منطقه‌ تحت محاصره‌ در فلسطین کمک‌های بشردوستانه ارائه می‌کنند، گفته‌اند: «آنروا بزرگ‌ترین آژانس بشردوستانه در غزه است و تحویل کمک‌های بشردوستانه‌ آن‌ها را نمی‌توان با سایر آژانس‌های فعال در غزه جایگزین کرد.»

این سازمان‌ها همچنین گفته‌اند که از ماه اکتبر ۱۵۲ کارمند آنروا کشته شده‌اند و ۱۴۵ تأسیسات مربوط به آن بر اثر بمب‌باران آسیب دیده‌‌اند.

رژیم صهیونیستی هفته‌ گذشته ادعا کرد که برخی از کارکنان آنروا در حملات هفتم اکتبر به آن رژیم دست داشته‌اند. در پی این اتهام، آمریکا بلافاصله کمک‌ به این نهاد را متوقف کرد.

پس از آن، حداقل ۱۰ کشور دیگر، از جمله استرالیا، کانادا، آلمان، انگلیس و جاپان نیز کمک‌های خود را به حالت تعلیق درآوردند.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3502

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *