جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

حمله ایران به اسراییل

به گزارش ایراف؛ احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در سخنرانی آنلاین در مراسم یادبود از بیست‌وسومین سالگرد ترور احمد شاه مسعود که در دانمارک برگزار شد، اظهارداشت که دشمنی طالبان با احمد شاه مسعود، تفکر، راه و آرمان اوست.

او گفت که برای مقابله با طالبان باید ضعف‌ها برطرف شود، ساختار قوی ایجاد شود، اشتباهات جبران شود و با ایجاد یک تشکیلات قوی و منظم، مقاومت در مسیر پیروزی و رسیدن به آزادی قرار داده شود.

مسعود در ادامه صحبت‌هایش در مورد مقاومت و ایستادگی در برابر طالبان گفت: «باید کمر خود را به یک مبارزه جدی چند بعدی ببندیم. مبارزه ما نباید به تغییرات و تحولات سیاسی در دیگر کشورها وابسته باشد.
رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان افزود: «با دشمنی مواجه هستیم که به هیچ ارزشی پایبند نیست. اگر این‌ها به ارزش‌های دینی که می‌گویند پایبند می‌بودند، یک راه مصالحه را پیدا می‌کردیم؛ اما آنان روی هیچ اصلی ایستاده نیستند جز از مقاومت راه دیگری نمانده است.»

او ادامه داد که مردم ما با چالش‌های متعدد و تاریخی مواجه هستند هیچ وقت روایت و هویت، مردم و وطن ما با این همه تهدید مواجه نبوده و هیچ زمانی تهدید تا این حد بزرگ نبوده است.

فرزند احمدشاه مسعود با بیان اینکه روابط کشورها با طالبان تاکتیکی است گفت: حتی امروز پاکستان ضد طالبان شده و باید مانع عمق یافتن روابط تاکتیکی طالبان با کشورها شد و این کار فرهنگیان حوزه مقاومت است.

احمدشاه مسعود در ۱۸ شهریور ۱۳۸۰ برابر با نهم سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی، دو روز قبل از حملات یازدهم سپتامبر در یک حمله انتحاری از سوی دو فرد عرب‌تبار کشته شد.

۲۰ سال پس از ترور احمدشاه مسعود، طالبان در سال ۲۰۲۱ دوباره بر افغانستان مسلط شدند.

در سال ۲۰۲۱، زمانی که طالبان تمام افغانستان را تصرف کرده بودند، احمد مسعود، پسر احمدشاه مسعود در پنجشیر مقاومت شکل داد، اما این مقاومت شکست خورد و طالبان پنجشیر را تصرف کردند.

در حال حاضر «جبهه مقاومت ملی افغانستان» به رهبری احمد مسعود می‌گوید که در برخی از ولایت‌ها فعالیت دارد و علیه طالبان حملات چریکی انجام می‌دهد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34939

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *