جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ فاروق اعظم، مشاور ارشد وزارت انرژی و آب در یک فایل صوتی منصوب به او که در یک مجلس خصوصی طالبان صحبت می‌کرده گفته است، ما فرصت‌های طلایی برای به رسمیت شناخته شدن را به دلیل اقدامات خود از دست داده‌ایم.

این مقام ارشد طالبان در این مجلس گفته است که هروقت جهان تصمیم می‌گیرد که این گروه را به رسمیت بشناسد، تصمیم‌های طالبان مانع این کار می‌شود.

او در این مجلس انتقادات تندی از سیاست‌ها و تصمیم‌های طالبان می کند. «دست‌های بیرونی مانع آن می‌شود که طالبان با جهان بیرون تعامل کند و فاصله را زیاد می‌کند».

او در بخش دیگری از این سخنان از یک شیخ طالبان روایت می‌کند که ما خلاف اصول اسلامی زنان را از تعلیم و آموزش و کار محروم کرده‌ایم.

هرچند زمان و مکان دقیق این جلسه مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که به تازگی این اظهارات مطرح شده است. چرا که در این سخنان به قانون تازه امر به معروف طالبان اشاره می‌کند.

او می‌گوید که قانون تازه امر به معروف علیه زنان خلاف اصول و قوانین مذهب حنفی است.

او هشدار داده است که اگر حکومت سرپرست با چنین رویکردی به جلو برود تا 20 سال آینده نیز به رسمیت شناخته نخواهد شد.

این درحالی است که به تازگی یحیی عنابی، روحانی پنجشیری در واکنش به قانون تازه امر به معروف طالبان در مورد «عورت دانستن» صدای زنان گفته است صدای زنان «عورت» نیست.

او که پیش از این به دلیل سخنان جنجالی علیه زنان معروف شده بود اما به عنوان اولین مقام به طور آشکار به مخالفت با قانون تازه امر به معروف رهبر طالبان پرداخته است.

عنابی گفته است که در فقه حنفی هیچ قانونی مبنی بر «عورت» دانستن صدای زنان وجود ندارد.

این انتقادات درحالی مطرح می شود که در سه سال گذشته گزارش هایی از نارضایتی از اقدامات و فرامین رهبر طالبان وجود دارد.

ناظران بین المللی معتقدند که هبت الله آخوندزاده به صورت مطلق فرامین را صادر می کند. این درحالی است که گفته می شود مخالفان فرامین او در طول سه سال گذشته به حاشیه رانده شده‌اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34810

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *