جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، سه سال پس از حمله انتحاری در فرودگاه بین المللی کابل که در نتیجه آن 13 نظامی آمریکایی کشته شدند، ترامپ در کارزارهای انتخاباتی خود، بایدن و معاونش کامالا هریس را مقصر اصلی این حادثه دانسته است.

او در یک سخنرانی به مناسبت سالگرد این روز هریس و بایدن را برای «تحقیر در افغانستان» مقصر دانست.

در واکنش به این سخنان ستاد انتخاباتی کامالا هریس نیز توافق سال 2020 ترامپ با طالبان را عامل خروج آشفته آمریکا از افغانستان عنوان کرده است.

همچنین به گفته این ستاد ترامپ با انتقاد از خروج نامنظم جو بایدن از افغانستان می خواهد مردم را فریب دهد.

به گزارش سی بی اس نیوز، ستاد انتخاباتی هریس استدلال می کند که توافق ترامپ یک ضرب الاجل «عملا غیرممکن» را ایجاد کرد و دولت بایدن را در یک آشفتگی خطرناک و پرهزینه رها کرد.

مورگان فینکلیشن، سخنگوی امنیت ملی ستاد انتخاباتی هریس به سی بی اس نیوز گفته است که او با افرادی که خشونت را به افغانستان آورده اند و منجر به فروپاشی دولت افغانستان شد، معامله بدی انجام داد.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که ترامپ همواره و به ویژه در کارزارهای انتخاباتی بایدن و هریس را عامل خروج آشفته آمریکا از افغانستان دانسته است.

در تازه ترین مورد او روز سه‌شنبه در یک مصاحبه گفت که به دلیل تصمیمات جو بایدن و کامالا هریس فرزندان ۱۳ سرباز آمریکایی یتیم شدند.

او در گفت‌وگو با پادکست لکس فریدمن گفت که نحوه خروج این دو مانند کسانی بود که ماشه را کشیده‌اند.

او همچنین هفته گذشته در سومین سالگرد حمله داعش به «ابی گیت» فرودگاه کابل که در آن ۱۳ آمریکایی کشته شدند، گفت: تا زمانی که عاملان این حمله اخراج نشوند، آمریکا امن نخواهد شد.

رییس جمهور پیشین آمریکا ضمن اشاره به خروج فاجعه‌بار دولت بایدن از افغانستان افزود که این کار باعث شد که روسیه وارد اوکراین شود و حمله هفتم اکتبر حماس بر فلسطین اشغالی رخ دهد.

ترامپ افزود که این اتفاق باعث شد تا احترام آمریکا از بین برود.

او در همین رابطه با بیان اینکه رای دهندگان در این روز باید هریس و جو بایدن را اخراج کنند، خواست که این دو نفر استعفا دهند.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که او همواره گفته است که در جریان ۱۸ ماه حضور او در افغانستان طالبان هیچ حمله‌ای به سربازان آمریکایی نکرده است.

اما تحلیل‌گران معتقدند که او نیز در روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نیز ذخیل است. ترامپ توافقنامه دوحه ۲۰۲۰ را با طالبان امضا کرد.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34704

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *