پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، تیم نظارت و تحلیل دیدبان امنیت افغانستان، به تازگی رویدادهای امنیتی، تلفات ناشی از آن و عوامل دخیل در این حوادث را منتشر کرده است.

در این گزارش آمده است که در ماه آگوست، 35 رویداد امنیتی در افغانستان گزارش شده است.

براساس گزارش این نهاد، 24 مورد این رویدادها را جبهه مقاومت 5 مورد را جبهه آزادی و 3 مورد دیگر را داعش و یک مورد توسط جبهه اقتدار مردم صورت گرفته است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که در این میان تنها دو مورد از رویدادها، عاملان آن ناشناخته مانده‌اند. این رویدادها شامل حمله بر یک عضو انصارالله تاجیکستان در کابل و حمله به آمر معروف مهمند دره ننگرهار است.

دیدبان امنیت افغانستان همچنین گزارش داده است براساس یافته‌های ماه آگوست، تعداد حوادث که جبهات ضدطالبان برعهده گرفته‌اند در حدود 36 درصد کمتر از ماه جولای بوده است. با این حال همچنان تعداد حوادثی که منابع مستقل قابل تایید اند، بسیار کم تر از این رقم است.

این نهاد همچنین آورده است که از میان مجموع این 35 رویداد، تنها 17 مورد آن (6 مورد توسط جبهه مقاومت، 5 مورد توسط جبهه آزادی، 3 مورد توسط گروه داعش خراسان، 1 مورد توسط جبهه اقتدار مردم افغانستان و 2 مورد حملات با عوامل ناشناخته) با استناد به اسناد نشر شده و گزارشات موجود، توسط منابع مستقل تایید شده‌اند.

این نهاد در مورد گسترده جغرافیایی این رویدادهای امینتی آورده است که عمدتا در 8 ولایت رخ داده است. 18 مورد از این رویدادها در کابل، 7 مورد در هرات، 3 مورد در فراه، 2 مورد در ننگرهار، 2 مورد در بادغیس و در وردک، پروان و تخار هرکدام 1 مورد رخ داده است.

این گزارش درحالی منتشر شده که طالبان مدعی تامین امنیت سرتاسری در جغرافیای افغانستان است.

به گفته این گروه از زمان بازگشت آنها به قدرت امنیت در افغانستان تامین شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34634

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *