جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، مسئولان اداره ملی استاندارد طالبان می‌گویند که در یک سال اخیر مقدار ۳ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۴۱۵ تن مواد نفتی، گاز مایع و مشتقات آن از طریق بنادر وارد کشور شده است.

مسئولان این اداره افزودند که طی یک سال گذشته به شمول ۱۵۲ تن مواد ساختمانی خلاف استندرد، هفت میلیون و ۳۸۰ هزار و ۵۷۲ تن مواد ساختمانی وارد کشور شده است.

براساس اطلاعات طالبان، این اداره در زمینه فرهنگی، اقتصادی، محیط زیستی، اراضی، اقلیمی و جغرافیایی ۸۰۵ استاندارد و همچنین در بخش توسعه شهری، مهندسی، و طراحی ساختمان‌ها، پل‌ها و بزرگراه‌ها شرایط مناسبی ایجاد کرده است.

تامین هماهنگی با سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه تهیه ۱۰۵ استاندارد، نهایی‌سازی ۹۱ استاندارد در بخش‌های مختلف و تعیین قیمت‌گذاری به ۴ هزار و ۹۳۲ واسطه نقلیه از دستاوردهای دیگر این اداره عنوان شده است.

به گفته طالبان، این اداره هم اکنون عضویت سازمان‌های جهانی از جمله آی‌اس‌او، اس‌ای‌آراس‌او و آر‌ای‌اس‌سی‌اوام را دارد.

این در حالی است که پیش از این شهروندان افغانستان را در جلوگیری از ورود موادغذایی، ساختمانی و سوختی و همچنان ادویه بی‌کیفیت به کشور متهم به ناتوانی کرده بودند.

مافیای سوخت قاچاق افغان، مرز‌های ایران را به تنش می‌کشاند تا بتوانند سوخت بی‌کیفیت وارد افغانستان کنند. سوخت‌های بی‌کیفیت ترانزیتی هر ۶ ماه یک بار برای ایران و افغانستان معضل می‌شود.

در طی سال‌های گذشته بارها اتفاق افتاده که تجار افغان سوخت‌های بی‌کیفیت را وارد افغانستان کرده‌اند و با ایجاد سرو صدا و اعتصاب سعی داشته‌اند مجوز ورود به افغانستان را بگیرند.

در حقیقت تحت فشار قراردادن مقامات ایران و افغانستان یکی از راهکارهای همیشگی تجار افغان است. این روند نیز سال‌هاست که ادامه دارد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34404

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *