جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواهان و رییس جمهور پیشین آمریکا، روز سه‌شنبه در یک مصاحبه گفت که به دلیل تصمیمات جو بایدن و کامالا هریس فرزندان 13 سرباز آمریکایی یتیم شدند.

او در گفت‌وگو با پادکست لکس فریدمن گفت که نحوه خروج این دو مانند کسانی بود که ماشه را کشیده‌اند.

ترامپ بارها بایدن و معاونش را در مورد خروج از افغانستان مورد انتقاد قرار داده است. این انتقادات در کارزارهای انتخاباتی افزایش یافته است.

او همچنین هفته گذشته در سومین سالگرد حمله داعش به «ابی گیت» فرودگاه کابل که در آن ۱۳ آمریکایی کشته شدند، گفت: تا زمانی که عاملان این حمله اخراج نشوند، آمریکا امن نخواهد شد.

او ضمن اشاره به خروج فاجعه‌بار دولت بایدن از افغانستان افزود که این کار باعث شد که روسیه وارد اوکراین شود و حمله هفتم اکتبر حماس بر فلسطین اشغالی رخ دهد.

ترامپ افزود که این اتفاق باعث شد تا احترام آمریکا از بین برود.

او در همین رابطه با بیان اینکه رای دهندگان در این روز باید هریس و جو بایدن را اخراج کنند، خواست که این دو نفر استعفا دهند.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که او همواره گفته است که در جریان 18 ماه حضور او در افغانستان طالبان هیچ حمله‌ای به سربازان آمریکایی نکرده است.

اما تحلیل‌گران معتقدند که او نیز در روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نیز ذخیل است. ترامپ توافقنامه دوحه 2020 را با طالبان امضا کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34355

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *