جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

در پی قانون تازه «امر به معروف» طالبان، قرار بود شورای امنیت سازمان ملل جهت محکوم کردن این قانون قطعنامه ای را صادر کند؛ اما صدور این قطعنامه با اختلافات درونی اعضای شورای امنیت مواجه شده است.

به گزارش ایراف، پس از آنکه قانون تازه «امر به معروف» طالبان توشیح شد، با واکنش های زیادی از سوی جامعه جهانی مواجه گردید.

شورای امنیت سازمان ملل قرار بود در 21 اگوست در محکومت این قانون و مفاد آن علیه  زنان افغانستان، قطعنامه ای صادر کند.

اما در اعلامیه این شورا بدون ذکر نام کشور خاصی آمده است که به دلیل اختلافات دو عضو دائم این شورا قطعنامه ای صادر نشده است.

در این اعلامیه آمده است که این اعضا دلیل مخالفت خود را «داخلی دانستن» این قانون عنوان کرده اند. در این اعلامیه همچنین آمده است که روسیه و چین گفته اند نباید مسائل حقوق بشری به ارسال کمک های انسانی به افغانستان مشروط شود.

در بخش دیگری از این اعلامیه آمده است که کشورهایی چون فرانسه، انگلیس و آمریکا به رسمیت شناختن طالبان و ارسال کمک های اقتصادی به افغانستان را وابسته به رعایت «ارزش های جهانی» می‌دانند.

قانون امر به معروف که شامل یک مقدمه و ۴ فصل و ۳۵ ماده است، در مورد امور مربوط به امر به معروف، نهی از منکر، وظایف و صلاحیت‌های محتسبین تدوین شده است که مرجع تطبیق کننده آن وزارت امر به معروف و نهی از منکر و سمع شکایات است.

بخش دیگر این قانون مربوط به احکام حجاب و محدودیت ها بر زنان است. طبق این قانون پوشش تمام بدن زن لازم و پنهان کردن چهره او به سبب «ترس از فتنه» ضروری است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34287

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *