جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

آمریکا از اتباع خود خواست به افغانستان سفر نکنند

به گزارش ایراف؛ فاکس نیوز به نقل از یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا گزارش داده است که ایالات متحده نمی‌خواهد بار دیگر شاهد درگیری دوباره در افغانستان باشد.

به گفته او، آمریکا از درگیری‌های مسلحانه در این کشور حمایت نمی‌کند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به فاکس نیوز گفته است: «افغانستان ۴۴ سال درگیر جنگ بوده است و آمریکا نمی‌خواهد شاهد بازگشت درگیری‌ها در این کشور باشد. افغان‌ها نیز خواهان تداوم جنگ نیستند.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که او در روزهای آینده با احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت دیدار خواهد کرد و از وی درباره تلاش‌های او برای افغانستان خواهد شنید.

در همین حال، فاکس نیوز همچنین به نقل از علی میثم نظری، مسوول روابط خارجی جبهه مقاومت گزارش داده است که این جبهه «بدون حمایت خارجی» توانایی‌های خود را افزایش داده و عملیات نظامی را در سراسر افغانستان گسترش داده است.

فاکس نیوز در این گزارش خود نوشته است که مقاومت علیه طالبان همچنان از سوی آمریکا و غرب نادیده گرفته می‌شود و با توجه به بحران‌های جهانی متعدد و نزدیک شدن انتخابات ریاست‌جمهوری جنجالی در آمریکا، به نظر نمی‌رسد که دولت آمریکا تمایلی به بحث درباره وضعیت افغانستان، داشته باشد.

علی میثم نظری، مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان به تازگی در گفت‌وگو با فارن پالیسی گفته است که گروه تروریستی طالبان به القاعده اجازه ساخت‌وساز پایگاه نظامی حتی در قلب پنجشیر را داده است.

وی تصریح کرد که این فرصت و مزیتی است که حتی القاعده در دهه ۹۰ میلادی نیز از آن بهره‌مند نبود، ولی امروز بهره‌مند است و نُه پایگاه نظامی ساخته است.

آقای نظری اضافه کرد که به اضافه القاعده، سایر گروه‌های تروریستی از جمله داعش خراسان، تحریک طالبان پاکستان و جنبش اسلامی ازبکستان نیز در خاک افغانستان حضور و فعالیت دارند که جمع شان بیش از بیست و یک گروه تروریستی می‌شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34143

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *