پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، مایکل مک کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پستی در صفحه ایکس خود از دیدار با احمد مسعود رهبر «جبهه مقاومت ملی افغانستان» خبر داد.

او همچنین گفته است که قرار است یافته‌های تحقیقاتی خود در مورد روند خروج از افغانستان را نیز منتشر کند.

مک کال در ایکس نوشته: «من و تیمم سالهاست که با آقای مسعود و گروهش در جبهه مقاومت ملی افغانستان پیوسته در ارتباط هستیم.»

جبهه مقاومت ملی مردم افغانستان به رهبری احمد مسعود یکی از گروه‌های مسلح مخالف طالبان است که در جریان سه سال گذشته حملاتی را علیه طالبان در افغانستان انجام داده‌اند.

او همچنین افزوده است: «ماموریت جبهه مقاومت ملی افغانستان افتخارآمیز است و آقای مسعود در گزارش کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان که 9 سپتامبر منتشر خواهد شد، حضور خواهد داشت. من همچنین با نمایندگان جبهه مقاومت از جمله احمد مسعود در روز 10 سپتامبر دیدار می‌کنم و بی‌صبرانه منتظر شنیدن درباره تلاش‌های او برای آزادی مردم افغانستان هستم.»

او پیش از این نیز تمایل خود را برای گفتگو با شخصیت‌های کلیدی مخالف طالبان از جمله احمد مسعود، ابراز کرده بود.

این درحالی است که احمد مسعود چندی پیش در یک مصاحبه با خبرنگار آمریکایی مدعی شده بود که آمریکا به درخواست ویزای وی جواب رد داده و با حضور او در این کشور مخالفت کرده است.

مسعود گفته بود که آمریکا به خاطر «رضایت طالبان» نمی‌خواهد که او به این کشور سفر کند.

همچنین این دیدار درحالی قرار است اتفاق بیافتد که دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواهان در انتخابات پیش رو آمریکا هفته گذشته در مصاحبه با شان رایان از پاسخ به این پرسش که چرا مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی نسبت به دعوت کردن احمد مسعود به کنگره آمریکا بی توجه است پرسید.

پیشنهاد:   ادعای واگذاری پایگاه‌های نظامی افغانستان به آمریکا تکذیب شد

اما ترامپ در پاسخ دادن به این پرسش امتناع کرد و گفت که تعجب می‌کند رایان مک کال را فرد خوبی خوانده است.

حدود ۳۰۰هزار امضا کننده در طوماری از کنگره آمریکا خواست که از احمد مسعود؛ فرمانده جبهه مقاومت ملی ضدطالبان بخواهند که در آنجا شهادت بدهد.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری مایکل مک کال در سه سال گذشته از منتقدین جدی عملکرد دولت بایدن از افغانستان و روند خروج از این کشور هستند.

این کمیته همچنین از سال 2023 یک روند تحقیقاتی را که شامل اعتراف و شهادت افراد و مقامات برجسته آمریکایی که در روند خروج از افغانستان دخیل بودند را آغاز کرده بود.

در جریان این تحقیقات کمیته و مک کال بارها بایدن را متهم به دروغ و تناقض گویی در مورد روند خروج از افغانستان کرده‌‌‌اند. این تحقیقات تنها یکی از تحقیقات متعدد در مورد خروج دولت بایدن از افغانستان است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34106

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *