پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ خبرگزاری تاس روسیه نوشته است که سید عبدالبصیر صابری، رییس لوجستیک (تجهیزات) وزارت دفاع طالبان گفته است که حکومت سرپرست قصد دارد برای تقویت دفاع هوایی، تجهیزات ساخت روسیه را خریداری کند.

این مقام وزارت دفاع طالبان در مصاحبه با خبرگزاری تاس که دیروز منتشر شده گفته است: «در آینده قصد داریم تجهیزات ساخت روسیه را بخریم که ما را قادر می‌سازد سیستم دفاع هوایی ایجاد کنیم. ما می‌خواهیم چنین سلاح‌های داشته باشیم، زیرا شما پیشرفته‌ترین کشور جهان از نظر این نوع تکنالوژی هستید».

صابری افزوده است: «ما همسایه هستیم، باید همدیگر را حمایت کامل کنیم. ما با هیچ کشوری مشکلی نداریم. در سطح بین‌المللی ما آماده هستیم که با همه ارتباط برقرار کنیم و دوست باشیم».

رییس لوجستیک وزارت دفاع طالبان تأکید کرده است که امنیت در کشور تأمین است و حکومت سرپرست از تسلیحات برجا مانده آمریکایی برای تأمین امنیت مرزها استفاده می‌کند.

در همین حال؛ ملایعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان، روز، پنجشنبه ۳ مرداد در مراسم تقدیر از نیروهای امنیتی طالبان که در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت که طالبان بر تمامیت ارضی افغانستان حاکمیت کامل دارد.

او همچنین افزود که حکومت سرپرست به زودی بر حریم هوایی افغانستان تسلط خواهد یافت.

سرپرست وزارت دفاع طالبان در بخش دیگری از سخنان خود هشدار داد که هرکسی با بی احترامی به خاک افغانستان نگاه کند، طالبان با امکاناتی که در اختیار دارند، پاسخ خواهد داد.

این سخنان درحالی گفته می‌شود که با حاکمیت طالبان بر افغانستان علیرغم اینکه این گروه مدعی است، بر تمام خاک افغانستان تسلط دارد اما حریم هوایی این کشور بارها توسط هواپیماهای بی سرنشین نقض شده است.

پیشنهاد:   روسیه: غرب در افغانستان بمب ساعتی کار گذاشته است
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34016

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *