پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

عمران خان: بدون حمایت طالبان در جنگ با تروریسم پیروز نمی‌شویم

به گزارش ایراف؛ پس از درخواست عمران خان برای شرکت در انتخابات ریاست دانشگاه آکسفورد، طوماری به این دانشگاه فرستاده شده که در آن هشدار داده شده او سابقه حمایت از طالبان و اسامه‌بن لادن را در کارنامه دارد.

در این طومار آمده است که سوابق عمران خان عمیقا نگران‌کننده است.

جئو تی ‌وی پاکستان روز چهارشنبه، هفتم شهریور گزارش داد که دانشگاه آکسفورد، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های انگلیس، تعدادی ایمیل و طومار دریافت کرده که نگرانی‌ها درباره نامزدی عمران خان برای ریاست این دانشگاه را افزایش داده است.

براساس این گزارش، منابع دانشگاهی تأیید کرده‌اند که آکسفورد چندین ایمیل دریافت کرده که در آن‌ها نگرانی‌هایی درباره حمایت گذشته عمران خان از طالبان و پرونده‌های فساد مطرح شده است.

در طومار ارسال ‌شده به آکسفورد همچنین آمده است که عمران خان نظرات و اقداماتی داشته که با عناصر افراط‌گرا، به‌ویژه طالبان همسو بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که عمران خان پیشنهاد داده بود که به طالبان اجازه داده شود دفتری در پاکستان باز کند.

علاوه بر این، در این طومار به حمایت عمران خان از اسامه بن لادن اشاره شده و آمده است که او در یک سخنرانی در مجلس ملی پاکستان از اسامه بن لادن به عنوان «شهید» یاد کرده بود.

امضا کنندگان این طومار از دانشگاه آکسفورد خواسته‌اند که پیامدهای گسترده انتخاب عمران خان را با دقت بررسی کند.

دانشگاه آکسفورد اعلام کرده است که تا زمان نهایی شدن نامزدی‌ها، فهرست نامزدان را منتشر نخواهد کرد.

در همین حال؛ زلفی بخاری، مشاور نخست‌وزیر پیشین پاکستان، روز یکشنبه، ۲۸ شهریور اعلام کرد که «طبق دستور عمران خان، فرم درخواست او برای انتخابات ۲۰۲۴ ریاست دانشگاه آکسفورد ارسال شده است. ما مشتاقانه منتظر حمایت همه از یک کارزار تاریخی هستیم.»

پیشنهاد:   خواست پاکستان از آمریکا برای تغییر رویکرد به جنوب آسیا پس از خروج از افغانستان

انتخابات ریاست دانشگاه آکسفورد از هفتم آبان آغاز می‌شود. عمران خان، که در سال ۱۹۷۵ از آکسفورد فارغ‌التحصیل شد، نزدیک به یک سال است که در زندان به سر می‌برد. مشاوران عمران خان توضیحی درباره نحوه ریاست او بر دانشگاه آکسفورد از زندان ارائه نکرده‌اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33963

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *