جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

در پی اظهارات وزیر صهیونیست درباره لزوم ساخت یک کنیسه یهودی در مسجدالاقصی، طالبان با انتشار بیانیه ای این اظهارات را محکوم کردند. در این بیانیه آمده است که این اقدامات غاصبانه احساسات تمام مسلمانان جهان را برانگیخته است و از جهان خواستند که در مقابل این جنایات ایستادگی کنند.

به گزارش ایراف، طالبان امروز، سه شنبه 6 شهریور با انتشار بیانیه ای طرح یک وزیر صهیونیست برای ساخت کنیسه یهودی در مسجدالاقصی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که  این رژیم نه تنها به هیچ گونه مقدسات و قوانین و اصول بین المللی احترام نمی گذارد؛ بلکه این قوانین را زیرپا گذاشته است و با چنین اقدامات غاصبانه در مورد اولین قبله مسلمانان، احساسات تمام مسلمانان جهان را برانگیخته است.

طالبان همچنین در این بیانیه گفته اند که حکومت سرپرست تمام خاک فلسطین از جمله مسجد الاقصی را متعلق به فلسطینیان می داند.

در انتهای این بیانیه حکومت سرپرست از جهان اسلام، کشورها و سازمان های بین المللی خواسته است که در برابر جنایات رژی صهیونیستی ایستادگی کنند و جلوی نسل کشی را بگیرند.

این بیانیه در واکنش به اظهارات تازه بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت کنیسه در مسجد الاقصی منتشر شده است.

او به تازگی گفته است: سیاست‌های ما اجازه نماز در کوه معبد (مسجد الاقصی) را می‌دهد. قانون برای یهودیان و مسلمانان برابر است و من قصد ساخت یک کنیسه در آنجا را دارم.

اما این اظهارات با واکنش های جدی مواجه شد. به طوری که موشه آربل؛ وزیر کشور رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات بن‌گویر به رادیو ارتش اسراییل گفت که نتانیاهو سریعا باید در خصوص مسجد الاقصی جلوی بن‌گویر را بگیرد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی نیز با انتشار بیانیه ای از این اظهارات انتقاد تندی کرد. بیانیه وزارت خارجه این کشور این اظهارات تحرک آمیز و افراط گرایانه را با قاطعیت رد کرد. در بخشی از این بیانیه تعرضات مداوم تحریک آمیز که احساسات مسلمانان را به چالش می کشد محکوم شده است.

سازمان ملل نیز در واکنش به این اظهارات افزود که سخنان او تنش ها را بیشتر می کند. استفان دوجاریک در یک کنفرانس خبری در روز گذشته این سخنان را محکوم کرد و خواستار جلوگیری بیشتر از تنش ها شد.

وزارت امور خارجه قطر نیز در بیانیه ای از تاثیر این سخنان تحریک آمیز بر تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه هشدار دارد. این بیانیه همچنین خواستار اقدامات فوری برای جلوگیری از اشغال و پذیرش مسئولیت اخلاقی و قانونی در بیت المقدس و دیگر اماکن مقدس شد.

در ادامه این واکنش ها وزارت امور خارجه اردن علاوه بر محکوم کردن این اظهارات، از تصمیم این کشور برای پیگیری این تخلفات در دادگاه‌های بین‌المللی خبر داد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33780

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *