پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان، روز گذشته، یکشنبه، 4 شهریور در جریان برنامه گزارش دهی فعالیت‌های این وزارت خانه در مورد آینده آموزش دختران در افغانستان در پاسخ به این سئوال که مدارس به روی دختران چه زمان باز می‌شود، گفت: تاکنون به آن وضعیتی نرسیده‌ایم که بار دیگر درهای دانشگاه‌ها و یا مدارس را به روی دختران باز کنیم.

او در ادامه افزود: «در این مسئله جواب کوتاه این است که طوری که تعلیم تا امر ثانی معطل است، سئوال درباره آن نیز تا امر ثانی معطل است.»

او همچنین از تمرکز جهان برروی مسئله آموزش احساس تردید کرد و گفت که درحالی که امت اسلامی زیر آتش است، کودکان و زنان می‌سوزند، حق زندگی به آنان داده نمی‌شود، هیچ کس صدایی بلند نمی‌کند اما در مورد کشور من که در هر زمینه 90 درصد «پیشرفت» داریم و 90 درصد «حقوق زنان» داده شده، مردم فقط روی یک نقطه تمرکز شده‌اند که چرا آموزش مدرن برای زنان باز نمی‌شود.

در ادامه این سخنرانی ادعا کرد که تحقیقات علما در مورد تحصیل دختران در جریان است و اگر در این تحقیقات مشخص شود که زنان چگونه تحصیل کنند، به آنان اجازه داده می‌شود در غیر این صورت همچنان معطل می‌مانند.

طالبان در آذرماه 1401 دختران افغانستان را از ورود به دانشگاه‌ها منع کردند. این ممانعت به گفته مقامات طالبان در آن زمان تا اطلاع ثانی بسته شد. اما تاکنون دانشگاه‌ها همچنان بسته مانده است.

این درحالی است که این گروه در قانونی دیگر به دختران دانش آموز بالاتر از کلاس ششم را اجازه تحصیل نداده‌اند.

پیشنهاد:   تاکید مجدد «کرزی» بر وحدت ملی و بازگشایی مدارس دخترانه
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33552

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *