جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد گفت: تاکنون ۳ هزار و ۴۰۰ زائر افغانستانی جهت عزیمت به عتبات‌عالیات کشور عراق، از طریق گذرگاه زمینی دوغارون تایباد وارد جمهوری اسلامی ایران شدند.

علی فخاری افزود: این تعداد زائر حسینی در قالب ۴۴ کاروان از مناطق مختلف افغانستان نظیر کابل، هرات و غور از تاریخ سی‌ام مردادماه تا عصر امروز وارد کشور شده‌اند.

وی بیان کرد: کاروان‌های زیارتی افغانستان که به زیارت حرم ائمه اطهار (ع) در عراق مشرف خواهند شد، به‌وسیله اتوبوس‌های ایرانی و افغانستانی به طور مستقیم از مرز دوغارون به مرز‌های چذابه و مهران منتقل می‌شوند.

فخاری گفت: حسینیه شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی مرز دوغارون، محل استقبال و میزبانی از زائران افغانستانی است که خدماتی در حوزه پذیرایی، بهداشت و درمان، فرهنگی، امداد و نجات و حمل‌ونقل به آنان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روزانه ۱۵۰ نفر از گروه‌های مردمی به‌عنوان خادم در خصوص پذیرایی از زائران افغانستانی در این حسینیه مشغول خدمات‌دهی می‌شوند.

این زائران پس از ورود به ایران با استفاده از اتوبوس‌های افغانستانی به طور مستقیم رهسپار مرز چذابه در استان خوزستان می‌شوند.

تعداد ۱۰ موکب در حسینیه شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در مرز دوغارون، برپا شده و به زائران خدمات رفاهی، پذیرایی، بهداشت و درمان، فرهنگی، سرگرمی کودکان، حمل بار و تحویل سیم‌کارت ارائه می‌شود.

همچنین طبق گفته مهدی شیردل، فرماندار تایباد، برای سهولت در ورود زائران اربعین این کشور همسایه، تعداد دروازه‌های ورودی در سالن مسافری پایانه مرزی دوغارون ۲ برابر شده و از چهار به هشت دروازه رسیده است.

پیشنهاد:   ورود اتباع خارجی بدون «مدرک معتبر» به پاکستان ممنوع شد

وی گفت: مرز دوغارون ظرفیت پذیرایی و میزبانی روزانه سه هزار زائر را دارد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان عزاداری‌های پایانی ماه صفر، بیش از ۴۰ هزار زائر وارد کشور شوند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33480

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *