پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، روز گذشته، جمعه، 2 شهریور چهار زندانی که وابسته به داعش بودند در حمله ای مرگبار در یک زندان در جنوب روسیه کارکنان یک زندان را گروگان گرفتند.

در پی این حادثه نیروهای ویژه روسیه چهار زندانی را کشتند. در ویدیوهای منتشر شده در این مورد یکی از مهاجمان فریاد می‌زند و خود را از اعضای داعش معرفی کرده بودند.

براساس گزارش رسانه های روسی این زندانیان شهروندان تاجیکستان و ازبکستان بودند.

در رابطه با همین حادثه، وزیران کشور روسیه و تاجیکستان با هم گفتگو کردند.

در این گفتگو طرفین بر همکاری جهت مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

این دومین گروگانگیری افراد وابسته به داعش در زندان های روسیه است. در خردادماه سال جاری نیز زندانیان داعش در روسیه در منطقه روستوف روسیه دو کارمند این بازداشتگاه را به گروگان گرفته بودند.

خبرگزاری اینترفاکس، گزارش داده بود که زندانیان خواستار خودرو و عبور آزاد بودند.

براساس گزارش ها از این حادثه، پلیس تعزیرات فدرال روسیه گزارش داد که افرادی که کارمندان را گروگان گرفته‌اند، کشته شدند.

همچنین این مرکز گزارش داده بود که کارکنان مرکز بازداشت موقت روستوف آزاد و به آنها صدمه‌ای وارد نشده است.

خبرگزاری تاس به نقل از یک منبع پلیس گزارش داده بود که شش گروگان‌گیر در بازداشتگاه شماره یک منطقه روستوف، متهم به ارتباط با گروه داعش هستند.

همچنین، خبرگزاری دولتی ریانووستی، به نقل از منابع اعلام کرد که چندین نفر از بازداشت شدگان قبلا به اتهام جرایم تروریستی ازجمله وابستگی به داعش محکوم شده بودند.

روسیه اخیراً مجموعه‌ای از حملات تروریستی اسلام گرایان را تجربه کرده است که این پرسش‌ها را برانگیخته است که آیا آژانس‌های امنیتی گسترده این کشور از حمله به اوکراین منحرف شده‌اند یا خیر؟

پیشنهاد:   تأکید روسیه و هند بر حمایت از مبارزه با تروریسم در افغانستان

در ماه مارس شاخه داعش خراسان، مسئولیت تیراندازی دسته جمعی در سالن کنسرت مسکو را برعهده گرفت که مرگبارترین حمله تروریستی در سال های اخیر بود که در آن 139 نفر کشته شدند.

در ماه ژوئن، افراد مسلح در دو شهر در منطقه داغستان در شمال قفقاز روسیه تیراندازی کردند و یک کنیسه، دو کلیسای ارتدکس و یک پست پلیس را هدف قرار دادند. در این حمله دست کم 15 نفر ازجمله یک افسر پلیس و یک کشیش را کشتند.

داعش خراسان به جذب اتباع تاجیکستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی معروف است که بسیاری از آنها در جستجوی کار به روسیه مهاجرت می کنند.

گفتنی است روسیه از زمان حمله داعش به سالن کنسرت مسکو که توسط چهار شهروند تاجیکستانی صورت گرفت؛ شاهد افزایش تنش های قومی بوده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33474

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *